• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
فرماندار تهران:

طرح ساماندهی معتادان متجاهر پایتخت عملیاتی شد

  • کد خبر : 29274
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
طرح ساماندهی معتادان متجاهر پایتخت عملیاتی شد
فرماندار تهران در خصوص طرح ساماندهی معتادان متجاهر گفت: این طرح با مشارکت دستگاه‌های متولی در پایتخت اجرایی و عملیاتی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری ایرنا، با توجه به ظرفیت‌ها و ابزارهایی که شهرداری تهران در دست دارد می‌تواند در خصوص ساماندهی آسیب‌های موجود در پوست شهر تغییرات موثری ایجاد کند.

از طرف دیگر همسو شدن شهرداری تهران با دولت و دستگاه‌های متولی حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی به پیشبرد اقدامات و عملیاتی شدن طرح‌های مختلف در این زمینه کمک شایانی خواهد کرد.

ارائه خدمات و اجرای طرح‌های مختلف با موضوع ساماندهی معتادان متجاهر و آسیب‌های دیگر نیازمند هماهنگی و نامه‌نگاری با دستگاه‌های متعدد و فعال در این حوزه بوده که علاوه بر اتلاف وقت، هدر رفت انرژی را نیز بدنبال خواهد داشت.

اما اهمیت این چالش در پایتخت به قدری زیاد بود که شخص رییس جمهور در این زمینه ورود کرده و شهردار تهران را نماینده ویژه خود در خصوص آسیب‌های اجتماعی کرد.

در راستای حکم رییس جمهور، تمامی نهادها و سازمان‌های ذیربط در کنترل آسیب‌های اجتماعی وظیفه دارند با حضور در قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران به منظور هم افزایی با یکدیگر تعامل تاثیرگذاری داشته باشند.

معاون استاندار و فرماندار تهران روز پنجشنبه در خصوص برگزاری جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی در تهران و مرکز رصد آسیب‌های اجتماعی گفت: از نگاه دولت و فرمانداری، کمیسیون‌های پایتخت که در حوزه مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، در کنار شهرداری تهران قرار گرفته و با تمام ظرفیتی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد برای ساماندهی وضعیت معتادان متجاهر بسیج شده‌اند.

احمد قیومی با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها در راستای ساماندهی معتادان متجاهر در پایتخت افزایش یافته است، افزود: از منظر دولت، فرمانداری تهران ماموریت‌هایی که برعهده این نهاد بوده را در حوزه‌های چهارگانه‌ که برای قرارگاه اجتماعی مشخص کرده‌ایم، پیگیری و پیش می‌برد.

به گفته وی، در قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران در خدمت دستگاه‌ها هستیم البته دستگاه‌های دیگر نیز باید پاسخگو باشند چون تکالیفی که بر عهده دستگاه‌ها قرار داده می‌شود، لازم‌الاجرا است.

وی با بیان اینکه سایر حوزه‌های آسیب اجتماعی در کمیسیون‌ها و قرارگاه‌ها به صورت خاص و ویژه در حال پیگیری هستند، اظهار کرد: پیگیری قسمتی از تکالیف به عهده فرمانداری تهران گذاشته شده که انجام‌ خواهد شد تا دستگاه‌ها تکالیف خودشان را به نحو احسن انجام دهند.

قیومی در خصوص طرح ساماندهی معتادان متجاهر اظهار کرد: این طرح صرفا جمع‌آوری نبوده و بناست تا در فاز اول آن ظرفیت‌هایی ایجاد شود، تا معتادان متجاهر از سطح شهر جمع شده تا شاهد چهره زیبای پایتخت باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مختلفی در این حوزه انجام شده است، تاکید کرد: در بحث کلان برنامه‌ریزی دقیقی برای حوزه اشتغال و هویت معتادان متجاهر صورت می‌گیرد.

به گفته وی، سال گذشته در تمام مراکز مددرسانی ثبت هویت این افراد انجام می‌شد هم اکنون هم همان کارها در حال انجام است به این معنی که هویت دادن به این افراد و بازگرداندنشان به مسیر زندگی نهایت کاری است که باید انجام دهیم.

به گفته فرماندار تهران، دستیار رییس جمهور، تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی و قضایی، فرمانده انتظامی بزرگ تمام قد آماده همکاری و اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر هستند. موضوع معتادان متجاهر یکی از مشکلات پایتخت نشینان است که با عزم دولت و شهرداری تهران این مشکل در حال برطرف شدن است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=29274
  • منبع : https://www.irna.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.