• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
تسریر گزارش می‌دهد؛

جنجال افخمی؛ از بردن سیمرغ تا اجرا درباره «هک»/آنتن رونق می‌گیرد؟

  • کد خبر : 29261
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
جنجال افخمی؛ از بردن سیمرغ تا اجرا درباره «هک»/آنتن رونق می‌گیرد؟
حواشی مرتبط با بهروز افخمی، حضور هنرمندان و چهره‌ها با برنامه‌های مختلف در سیما، بازنمایی جشنواره فیلم فجر در صداوسیما و پرداختن به انتخابات، اخبار مهم این هفته رسانه ملی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری مهر، «هفت روز سیما» عنوان یک بسته خبری-تحلیلی است که در پایان هر هفته به بازخوانی متن و حاشیه اتفاقات خبری صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی می‌پردازد. همچنین در این بسته، نیم‌نگاهی هم به شایعات و اخبار غیررسمی داریم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مهمترین اخبار هفته در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باخبر شوید. امروز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه می‌توانید با شماره ۱۴۱ بسته خبری «هفت روز سیما» همراه شوید.

چهره هفته؛ بهروز افخمی

بهروز افخمی از بعد از اکران فیلم «صبح اعدام» در قالب جشنواره فیلم فجر در صدر نقدها و کنش ها و واکنش ها نسبت به فیلمش قرار گرفت. اظهار نظرهایش در برنامه «هفت» در زمان جشنواره هم توانست به حواشی مختلف ضریب دهد. مثلاً یک بار گفت حاضر است به خاطر این برنامه سینمایی فیلمش مورد داوری قرار نگیرد و یا به جای فیلم او فیلم «بی بدن» به سودای سیمرغ راه پیدا کند. با این حال حواشی فیلم او و اظهار نظرهایش با نامزدی فیلم «صبح اعدام» در بخش های مختلف جشنواره جنجال ها را بیشتر کرد و او را در نوک پیکان حواشی رسمی و غیررسمی رسانه ای قرار داد.

افخمی این روزها بسیار پرکار است و ظاهراً فرقی هم نمی کند در چه حوزه ای از او درخواست کار شود. او در گفت‌وگویی در برنامه «استودیو هشت» درباره این که در مراسم اختتامیه و بعد از دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی گفته بود جنبه معنوی جایزه خود را به فیلم «پروین» تقدیم می کند، عنوان کرد که چون بخش مادی جایزه اش را لازم دارد از حیث معنوی این جایزه را به محمدرضا ورزی می‌دهد؛ فیلمی که البته به گفته خودش آن را کامل هم ندیده است و به توصیه همسرش که فیلم را دوست داشته، فکر می کند فیلم خوبی است.

افخمی روز گذشته با اجرای یک برنامه درباره ماجرای هک سایت مجلس در شبکه خبر تلویزیون دیده شد که در نوع خود جالب توجه بود و شاید برای اینکه دلیل حضورش در این برنامه هم توجیه شود هر از گاهی به سابقه نمایندگی اش در مجلس شورای اسلامی که به بیش از ۲ دهه پیش برمی گشت ارجاع داده می شد.

اتفاق ویژه؛ حضور چهره‌ها روی آنتن

در چند وقت اخیر آنتن با تنوع زیادی همراه شده است و هنرمندان مختلفی در تلویزیون به اجرای برنامه‌ها پرداخته اند. محمدرضا گلزار از جمله چهره هایی بود که حضورش سر و صدای زیادی به پا کرد. ژیلا صادقی نیز از جمله مجریانی بود که هم حضورش حواشی مختلفی را به دنبال داشت و هم آنتن صبحگاهی شبکه سه را بعد از مدت ها با جلب توجه مخاطب و حتی رسانه ها همراه کرد.

به تازگی جواد رضویان با یک مسابقه به شبکه سه بازگشته است و در شبکه دو هم مدتی است مژده لواسانی بعد از ۲ سالی نبودن روی آنتن با یک مجله هنری سراغ موضوعات روز فرهنگ و هنر کشور رفته است. شبکه نسیم نیز فصل جدید «کودک شو» را با ملیکا شریفی نیا آغاز کرد تا بعد از چد فصل تنوعی به اجرا و حتی طراحی ها و آیتم های بازی این برنامه داده باشد. این هفته مهران غفوریان نیز به چهره های بازگشته به تلویزیون اضافه شد. غفوریان البته در این سال ها از تلویزیون دور نبود و هر از گاهی در برنامه‌های مناسبتی شبکه های سیما در اعیاد حضور پیدا می کرد و حالا با یک تاک شوی شبانه در شبکه سه روی آنتن رفته است.

در میان برنامه های متنوعی که این روزها از شبکه های سیما پخش می شود شبکه سه سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است که فارغ از کیفیت این برنامه ها و جلب رضایت نهایی مخاطب اتفاق ویژه ای محسوب می شود. شاید اما همچنان امید می رود این شبکه بتواند پیشگام برنامه های چالشی تر و جدی تری در حوزه های مختلف هم باشد و فضا را برای بازگشت مجریان کارکشته و حرفه ای خود از جمله احسان علیخانی یا رضا رشیدپور فراهم کند.

همراهی هفته؛ تلویزیون در کنار جشنواره‌ها

یکی از گلایه‌های جدی سینماگران از تلویزیون همواره مهجور بودن سینمای ایران در ویترین برنامه های جدی در شبکه های مختلف سیما بوده است. در چند ماه اخیر هم بارها یک نکته از طرف برخی مطرح شد که فیلم های در حال اکران بر پرده سینما نباید در برنامه‌های سینمایی رادیو و تلویزیون مطرح شوند تا تبلیغ این آثار نباشد. موضوعی که البته حداقل در برنامه های روتین سینمایی رادیو و تلویزیون عکس آن دیده شد و درباره فیلم های مختلفی گفت‌وگو می شد.

با این حال در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر صداوسیما با برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی به استقبال این جشنواره رفت و پوششی حداکثری از برنامه ها داشت. شبکه نمایش افتتاحیه این جشنواره را به طور کامل پوشش داد و حتی اتفاقات حاشیه ای جشنواره هم باعث نشد که تلویزیون ممیزی و سانسورهای هیجانی را در دستور کار خود قرار دهد. همین اتفاق به شکلی حرفه ای در اختتامیه جشنواره هم دیده شد.

پوشش زنده اختتامیه علاوه بر شبکه نمایش سیما توسط برنامه «استودیو هشت» رادیو نمایش و «کافه هنر» رادیو ایران نیز انجام شد و غیر از آن فیلمسازان مختلف در ایام برگزاری جشنواره در برنامه های مختلف حضور می یافتند. نکته ویژه تر امسال هم این بود که برنامه ها و منتقدان و مجریان بدون محافظه کاری های معمول می توانستند حتی فیلم هایی با موضوعات استراتژیک را نقد و فارغ از نگاه موضوعی تکنیک و محتوای فیلم را تحلیل کنند.

فرزاد حسنی مجری و بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به این نگاه در برنامه «استودیو هشت» گفته بود: شاید پیش از این به مجریان گفته می شد که کدام فیلم را نقد نکنند اما امسال چنین نکته ای نبود و برنامه ها می توانستند نقد بی رحمانه ای به فیلم ها داشته باشند.

به اینها اضافه کنید شبکه خبر ۲ را که شب گذشته اجراهای مختلف ارکستر سمفونیک صداوسیما را در بخش های طولانی پوشش داد. اتفاقی که شاید به ندرت در تلویزیون شاهد بوده ایم و آن هم با این کمیت و کیفیت همراه نبوده است.

نقد هفته؛ برنامه‌های انتخاباتی همچنان بی‌رمق

تلویزیون این روزها بیشترین انرژی خود را روی برنامه‌ها و کانال‌های انتخاباتی گذاشته است. برنامه هایی که جز در موارد استثنایی چون برنامه «به اضافه یک» که مصداقی درباره آنها بیشتر خواهیم گفت، کمتر توانسته مخاطب را به تماشای خود ترغیب کند. ۲۰۰ کانال انتخاباتی تلویزیون این هفته به صورت رسمی و جدی افتتاح شد اما هنوز اثری از جذب مخاطب به این شبکه ها مشخص نیست.

گاهی بخش هایی از برنامه های مناظره محور تلویزیون درباره انتخابات در شبکه های اجتماعی بازتاب پیدا می کند اما این برنامه ها هم نتوانسته اند به یک اتفاق ویژه در تلویون تبدیل شوند و مخاطب هنوز شناختی نسبت به این برنامه ها ندارد. برنامه های برندی مثل «جام جم» یا «شیوه» پرقدرت روی آنتن رفتند اما در ادامه کمرنگ شدند و برنامه های انتخاباتی حتی به این سطح هم نرسیده اند و این درحالی است که تنها حدود ۲ هفته تا انتخابات مانده است.

صداوسیما در این مدت بیشترین انرژی خود را صرف راه اندازی کانال های انتخاباتی کرد اما هنوز به صورت جدی خبری از برنامه ها و تولیدات این کانال ها نیست و باید دید رویه تلویزیون در این ۲ هفته چقدر تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=29261
  • منبع : https://www.mehrnews.com

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.