• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
در گفت‌وگویی مطرح شد؛

اقدامات فرهنگی دانشگاه تهران برای نجات جامعه دانشگاهی وابسته به دخانیات

  • کد خبر : 29142
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
اقدامات فرهنگی دانشگاه تهران برای نجات جامعه دانشگاهی وابسته به دخانیات
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: باید ترک دخانیات را در تمام برنامه‌های ایجابی، مشوق‌ها، فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی و دوره‌های آموزشی و تدریسی پررنگ کنیم و از نظر سلبی هم اقدامات انضباطی خاصی را قائل هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری آنا، مهدی شهبازی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در گفت‌وگویی، درباره اقدامات پیش روی دانشگاه تهران برای اجرایی شدن شعار «دانشگاه بدون دخانیات» اظهار کرد: بحث «دخانیات» معضل اجتماعی کشور به شمار می‌آید و فقط قشر جوان، دانشگاه و دانشجو را در بر نمی‌گیرد. 

وی افزود: فرهنگ غلطی که از الگو‌های نادرست بر جامعه تسلط یافته است باید برای اصلاح مورد توجه قرار بگیرد. دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه سبز در قالب همکاری با سازمان جهانی بهداشت و نماینده مستقر در دانشگاه، مراکز پیشگیری و کنترل دخانیات و وزارت بهداشت اقدامات مفصلی را برای پیشگیری از استمعال دخانیات طی سال‌های گذشته در نظر گرفته است. 

شهبازی با بیان اینکه دانشگاه تهران به زودی در قالب دانشگاه بدون دخانیات از طرف سازمان جهانی بهداشت (WHO معرفی می‌شود، تاکید کرد: این بدین معنا نیست که دانشگاه تهران کاملاً پاک و عاری از دخانیات است، بلکه تلاش دانشگاه حرکت در این راستاست، مثلا اقدامات ایجابی و سلبی را در راستای آموزش در قالب نشست‌ها، کارگاه‌ها و برنامه‌های ویژه در دستور کار قرار داده است. 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران در قالب توسعه فعالیت‌هایی که مخالف با دخانیات هستند، تلاش کرده است، برای مثال مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه تهران اقدامات موثری در راستای پررنگ کردن نقش فعالیت بدنی و تندرستی در خوابگاه‌ها بین کارکنان، استادان و دانشجویان انجام داده است و جشنواره‌ها و مسابقات و رخداد‌های متعددی را در سال گذشته و سال جاری برگزار کرده است تا با فعالیت‌های نشاط آور و بازی گونه به هدف دانشگاه عاری از دخانیات حرکت کنیم. 

شهبازی ادامه داد: باید ترک دخانیات را در تمام برنامه‌های ایجابی، مشوق ها، فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی و دوره‌های آموزشی و تدریسی پررنگ کنیم و از نظر سلبی هم اقدامات انضباطی خاصی را قائل هستیم تا افرادی که به دخانیات وابسته شده اند را نجات دهیم.

انتهای پیام
لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=29142
  • منبع : https://ana.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.