• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
مطالعات نشان می‌دهد؛

راهکار دانشمندان برای کاهش ۳۵درصدی سرطان پروستات

  • کد خبر : 28616
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
راهکار دانشمندان برای کاهش ۳۵درصدی سرطان پروستات
مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک عامل مهم می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا 35 درصد کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری فارس، مطالعه جدید دانشمندان نشان می دهد که مردان می توانند با کمی دویدن بیشتر، دوچرخه سواری یا شنا، خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا ۳۵ درصد کاهش دهند.

کیت بولام، یکی از نویسندگان این مطالعه در سوئد، گفت: هر چه فعالیت فشرده تر باشد، نیاز به مدت زمان و فرکانس کمتر است. همچنین، درگیر کردن عضلات بیشتر، چالش هوازی بیشتری در سیستم قلبی عروقی خواهد داشت که مفید خواهد بود.

از این رو، فعالیت هایی که شامل پایین تنه، پیاده روی سریع یا آهسته دویدن، فعالیت هایی که شما را به نفس نفس نمی اندازد، یا ترجیحاً شامل هر دو دست و پا نیز می شود، برای تأثیر بیشتر توصیه می شوند.

ترفند این است که سیستم قلبی عروقی خود را به طور منظم به چالش بکشید تا برای مطابقت با الزامات موجود در آن بهبود یابد. پولام گفت توصیه او این است که «به فعالیت‌هایی فکر کنید که لذت‌بخش هستند و ضربان قلب شما را افزایش می‌دهند و می‌توانید به برنامه هفتگی خود اضافه کنید». این مطالعه سوئدی، داده‌های مربوط به سطح فعالیت بدنی، قد و شاخص توده بدنی (BMI) 57هزار و ۶۵۲ مرد را به همراه اطلاعاتی در مورد سبک زندگی و سلامت درک شده و نتایج حداقل ۲ تست آمادگی قلبی تنفسی تجزیه و تحلیل کرد.

محققان در طول یک دوره متوسط پیگیری ۷ ساله، دریافتند که ۵۹۲ مرد، مبتلا به سرطان پروستات تشخیص داده شده اند. افرادی که تناسب اندام آنها سالانه ۳ درصد بهبود یافته بود، در مقایسه با دیگران، ۳۵ درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان بودند.

این یافته ها در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=28616
  • منبع : https://www.farsnews.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.