• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
گزارش محقق ایرانی دانشگاه فیلادلفیا؛

واکسیناسیون احتمال ابتلای کودکان به کووید را کاهش می‌دهد

  • کد خبر : 27791
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
واکسیناسیون احتمال ابتلای کودکان به کووید را کاهش می‌دهد
یک مطالعه جدید نشان می دهد که واکسیناسیون می تواند از جوانان- به ویژه نوجوانان- در برابر کووید طولانی مدت محافظت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری مهر، بر اساس یافته‌های منتشر شده، سوابق بیش از ۱ میلیون کودک نشان داد که تزریق واکسن کووید می‌تواند به طور مؤثری از کودکان در برابر مشکلات سلامتی طولانی‌مدت مرتبط با این عفونت محافظت کند. با استفاده از داده‌های سلامت الکترونیکی از ۱۷ سیستم بهداشتی ایالات متحده، محققان تخمین زدند که حدود ۴.۵ درصد از کودکان ۵ تا ۱۷ ساله احتمالاً کووید طولانی مدت داشته‌اند.

با این حال، تنها ۰.۷٪ از بچه‌ها واقعاً تشخیص کووید طولانی مدت را دریافت کردند.

«هانیه رزاقی»، سرپرست تیم تحقیق و مدیر بخش تجزیه و تحلیل مرکز هماهنگی داده‌ها در بیمارستان کودکان فیلادلفیا، گفت: «استفاده از داده‌های بالینی از سراسر شبکه‌های مراقبت‌های بهداشتی به ما این امکان را داد که نمونه بزرگی از بیماران داشته باشیم تا اثرات نادر ویروس و تأثیر آن بر کودکان را شناسایی کنیم.»

محققان در یادداشت‌های پس‌زمینه گفتند، عفونت‌های ابتدایی کووید به بزرگسالان سخت‌تر از کودکان ضربه وارد کرد، اما فهمیدن اینکه کودکان چگونه تحت تأثیر طولانی مدت کووید هستند، دشوار است. به گفته محققان، این به این دلیل است که علائم کووید طولانی مدت می‌تواند به طور گسترده‌ای متفاوت باشد، و هنوز مشخص نیست که ویروس چگونه آنها را ایجاد می‌کند. علائم طولانی مدت کووید می‌تواند شامل مه مغزی، تنگی نفس، مشکلات گوارشی، درد، خستگی، التهاب مزمن و مشکلات قلبی باشد.

میزان کلی واکسیناسیون در بین کودکان شرکت‌کننده در مطالعه ۵۶ درصد بود.

محققان به ۳۵ درصد محافظت مؤثر در برابر کووید طولانی احتمالی و ۴۲ درصد محافظت در برابر کووید طولانی مدت تشخیص داده شده را طی یک سال پس از دریافت واکسن در کودکی پی بردند.

محافظت برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله (۵۰%) قوی‌تر از کودکان ۵ تا ۱۱ ساله (۲۴%) بود.

علاوه بر این، محافظت در برابر کووید طولانی مدت در شش ماه پس از تزریق واکسن (۶۱٪) بالاترین بود، اما در ۱۸ ماه پس از واکسیناسیون به حدود ۱۱٪ کاهش یافت. به نظر می‌رسد کودکانی که پس از بهبودی از عفونت کووید واکسینه شده‌اند نیز سود می‌برند، با اثربخشی ۴۶ درصدی واکسن در برابر کووید طولانی احتمالی.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=27791
  • منبع : https://www.mehrnews.com

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.