• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
دبیر علمی کنگره طب اورژانس عنوان کرد؛

ترک کار متخصصین طب اورژانس

  • کد خبر : 25709
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۸:۱۰
ترک کار متخصصین طب اورژانس
دانشیار طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از عدم رغبت پزشکان عمومی برای انتخاب رشته تخصصی طب اورژانس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمد داوود شریفی، در حاشیه برگزاری شانزدهمین کنگره بین‌المللی طب اورژانس ایران در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، به تشریح اهداف کنگره پرداخت و گفت: مهم‌ترین هدف کنگره، ارتقای سطح علمی همکاران طب اورژانس برای ارائه خدمات با کیفیت تر به بیماران است.

دبیر علمی کنگره، به چالش‌های حرفه طب اورژانس اشاره کرد و افزود: عدم رضایتمندی متخصصین طب اورژانس از شرایطی که در این حرفه وجود دارد، باعث شده شاهد ایجاد سیکل معیوب در این رشته تخصصی باشیم.

شریفی ادامه داد: شاید همین عدم رضایتمندی همکاران از شرایط کار و خدمت، باعث شده خدمات طب اورژانس از کیفیت لازم برخوردار نباشد. دانشیار طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: شلوغی اورژانس بیمارستان‌ها و کمبود نیرو، باعث شده تا بیماران در صف‌های انتظار باقی بمانند.

وی، استرس محیط کار و عدم درک مسئولین مربوطه از سختی‌ها و دشواری‌های رشته طب اورژانس را مورد اشاره قرار داد و گفت: این شرایط باعث شده تا پزشکان عمومی هیچ رغبتی برای ورود به رشته تخصصی طب اورژانس نداشته باشند و خیلی از ظرفیتظرفیت‌های این رشته خالی بماند.

دبیر علمی شانزدهمین کنگره بین‌المللی طب اورژانس ایران، به ترک کار متخصصین طب اورژانس از دو مسیر اشاره کرد و افزود: نخست، شاهد خانه نشینی خانم‌های متخصص طب اورژانس هستیم که حاضر شده اند به دلیل شرایط سخت کاری، طبابت را رها کنند.

وی ادامه داد: مسیر دوم ترک کار متخصصین طب اورژانس، رفتن به فیلد زیبایی است که در حال حاضر از جذابیت‌های مالی بالایی برخوردار است. شریفی گفت: شرایط حاکم، باعث شده تا شاهد خالی شدن اورژانس بیمارستان‌ها از وجود نیروهای متخصص باشیم.

در ادامه، مجید علیمردانی عضو هیأت مدیره انجمن علمی طب اورژانس و دبیر اجرایی کنگره‌، از اختصاص ۱۵ امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در کنگره خبر داد و افزود: ۱۵ امتیاز بازآموزی برای سه روز حضور در کنگره است. وی همچنین به حذف روش کاغذی ثبت‌نام در کنگره اشاره کرد و گفت: روند ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=25709
  • منبع : https://www.mehrnews.com/news

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.