• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
حاجی بیگی عنوان کرد؛

کدام استان بالاترین رشد آمار اهدای خون را داشته است؟

  • کد خبر : 25274
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
کدام استان بالاترین رشد آمار اهدای خون را داشته است؟
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه میزان اهدای خون ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۷۵۹ هزار و ۷۳۴ واحد اهدای خون رسیده از رشد بیش از ۴ درصدی اهدای خون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی گفت: استان لرستان با رشد ۲۹ درصد، استان خراسان شمالی با ۲۰ درصد و استان کرمان با ۱۳ درصد، بالاترین رشد آمار اهدای خون را در بین استان‌ها به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به رشد شاخص اهدای مستمر خون، افزود: این شاخص هم اکنون در کشور بیش از ۵۴ درصد است و استان‌های سمنان با شاخص نزدیک به ۶۹ درصد، یزد با ۶۴ درصد و گستان با ۶۳ درصد، بالاترین شاخص اهدای مستمر کشور را داشته اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون با تاکید بر اهمیت افزایش مشارکت بانوان در امر اهدای خون، گفت: در حال حاضر حدود ۵ درصد بانوان کشورمان اهدا کننده خون هستند. وی افزود: استان‌های لرستان با بیش از ۸ درصد، خراسان شمالی با ۸ درصد و کردستان با ۷ درصد، بیشترین درصد اهدای خون بانوان در بین استان‌های کشور را دارند.

حاجی بیگی با اشاره به کارآمدی شبکه ملی خون رسانی در تأمین ذخایر خون استان‌ها خصوصاً در فصل‌های سرد سال، گفت: میزان ارسال خون بین استان‌ها در شبکه ملی خون رسانی در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه با رشد نزدیک به ۱۴ درصدی روبرو بوده است.

وی از هموطنان خواست با توجه به فصل سرما، اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند، زیرا نیاز به خون مستمر و همیشگی است اما آلودگی هوا، افزایش نزولات جوی، برودت هوا و ترافیک می‌تواند در ماه‌های پیش رو منجر به کاهش ذخایر خون شود که سخاوت و ایثار هموطنان همچون همیشه می‌تواند پشتوانه سلامت بیماران باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=25274
  • منبع : https://www.mehrnews.com/news

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.