• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
در نشست خبری مطرح شد؛

عوامل آلودگی هوا

  • کد خبر : 23760
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۳۲
عوامل آلودگی هوا
رییس مرکز ملی هوا وتغییر اقلیم با تاکید بر اینکه عامل آلودگی هوا نیروگاه‌های کشور نیست، گفت: حتی اگر امروز هوا پاک بود نشانه عملکرد مثبت نبود بلکه عامل اصلی جریان هوا و وزش باد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری مهر، داریوش گل‌علیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم محیط زیست در نشست خبری اظهار داشت: اگر به موقع اطلاع رسانی انجام نگیرد در جامعه اطلاعات نادرستی نشر می‌یابد و رفع اثر اطلاعات نادرست بسیار مشکل خواهد شد و مردم را دچار تردید می‌کند که حق با چه کسی است. وی افزود: طی روزهای اخیر در مورد علت آلودگی هوا و مساله مازوت سوزی در نیروگاه‌های اطراف شهرها مباحثی مطرح شده است. بنده عضو کارگاه سوخت کمیته اضطرار آلودگی هوا هستم و اعلام می‌کنم نیروگاه بعثت مازوت سازی ندارد.

وی بیان داشت: نیروگاه منتظر القائم در کرج تاکنون مصرف مازوت نداشته است و بعداً هم استفاده نخواهد کرد. در اصفهان دو نیروگاه وجود دارد که نیروگاه اسلام آباد داخل شهر است و مازوت مصرف نمی‌کند و نیروگاه شاهین شهر هم مازوت مصرف نمی‌کند. البته نیروگاه شازند که قبلاً مصرف مازوت داشت الان این چنین نیست و نیروگاه‌ها عامل آلودگی هوا نیستند. رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم ادامه داد: سوال مردم این است که پس علت آلودگی چیست؟ باید پاسخ دهم اگر امسال آلودگی هوا هم نداشتیم مساله تابع عملکرد مثبت نبود، بلکه وضعیت جوی هوا و به عبارتی وزش باد و جریان هوا اهمیت دارد از طرفی منابع متحرک و ساکن آلاینده نه تنها کم نشده بلکه بیشتر شده و ۹۴ درصد انرژی کشور تابع سوخت فسیلی است.

گلعلیزاده خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۷۰ خودروی نوشماره وارد حوزه حمل و نقل شده و ۲۰ هزار خودرو اسقاط و نیمه امسال ۳۵ هزار مورد اسقاط صورت گرفته است. همچنین نیمه اول سال مصرف بنزین روزانه ۱۱۶ میلیون لیتر و نیمه دوم ۱۱۵ میلیون لیتر بوده و ۷ میلیون خودروی فرسوده داریم. وی تصریح کرد: ناکارآمدی حمل و نقل عمومی سبب مشکل آلوده شدن هوا است و شهروندان مجبور به استفاده از خودروهای شخصی‌اند و کلیدی ترین راهکار برون رفت وضعیت موجود رفع مشکل آلودگی هوا است.

گل علیزاده در واکنش به صحبت‌های چمران مبنی بر مازوت سوزی در نیروگاه‌ها منتظر القائم گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم. اطلاعات متناقض اعتماد مردم را کاهش می‌دهد، به هیچ وجه مازوت سوزی در تهران و کرج نداشته‌ایم. اگر جایی مازوت سوزی باشد در سکونت گاه‌ها نیست و برای رفع ناترازی گاز است.

مخزن مازوت نیروگاه بعثت پلمب است

همچنین میثم سعیدی، مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ‌کدام از نیروگاه‌های تهران امکان مازوت‌سوزی ندارد و مخزن مازوت نیروگاه بعثت نیز پلمب است. سعیدی گفت: نیروگاه‌هایی هم که دوستان شورای شهر گفتند، یکی در نزدیک قزوین و یکی در فردیس کرج است که هیچکدام از آنها، مازوت‌سوزی نداشته‌اند. وی بیان داشت: از شما خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌خواهم که حقایق را بگویید و اجازه ندهید برخی برای گرفتن رأی، افکار عمومی را به بازی بگیرند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=23760
  • منبع : https://www.mehrnews.com/news

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.