• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0

چرا تشخیص سرطان کبد سخت است؟

  • کد خبر : 21701
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
چرا تشخیص سرطان کبد سخت است؟
سرطان کبد یک بیماری خطرناک و تهدید کننده است که هر سال در کشورهای بزرگ بیش از 40 هزار مورد جدید به این بیماری دچار می‌ شوند؛ البته باز همچنان جزء بیماری های نادر است اما به هر حال در طول 40 سال گذشته نسبت به قبل افزایش داشته و می‌ توان گفت که دو برابر شده است.

به گزارش تسریر، به خاطر همین باید مراقب علائم باشید تا بتوانید هر چه زودتر این بیماری را تشخیص دهید و درمان موثرتری را در پیش بگیرید. تشخیص سرطان کبد در مراحل اولیه کار سختی است. سرطان کبد را باید در مراحل اولیه بررسی کرد، زیرا علائم آن خیلی زود پدیدار نمی شوند تا اینکه سرطان به مراحل نهایی خودش نزدیک شود. اگر علائم داشتید، بدانید که سرطان تا حدی پیشرفته شده است.

تومور های کوچک داخل کبد از طریق معاینه های فیزیکی به راحتی قابل مشاهده نیستند. علت هم این است که دنده سمت راست روی این ناحیه را پوشانده است؛ اما زمانی که تومور احساس می شود، یعنی اندازه آن تا حد قابل توجهی بزرگ شده است.

دلیل اصلی درد زیر دنده سمت راست و چپ
طبق مطالعات انجام شده، افرادی که به سرطان کبد دچار هستند، معمولاً متوجه یک علامت در ناحیه شکم خود می شوند که در واقع یک نوع احساس سیری یا سنگینی زیر دنده ها است که ممکن است به خاطر بزرگ شدن کبد این اتفاق بیفتد که معمولاً در سمت راست بدن احساس می شود یا اینکه ممکن است به خاطر بزرگ شدن طحال باشد که در چنین صورتی این حس سنگینی در زیر دنده سمت چپ احساس می‌ شود‌.

متخصصان بر این عقیده هستند که درد و و حس ناراحتی در این ناحیه می تواند به خاطر مشکلات گوارشی، مشکلات کلیوی، سنگ کلیه و بیماری های دیگر هم باشد‌؛ بنابراین بسیار مهم است که هرگونه علامتی را با پزشکتان در میان بگذارید تا از اتفاقات جدید جلوگیری شود.

مراقب دیگر علائم سرطان کبد هم باشید
علائم دیگری هم هستند که می‌ توانید در مورد سرطان کبد آنها را مورد بررسی قرار دهید. اگر چه طبق اطلاعات موجود، داشتن یک یا چند مورد از این علامت ها لزوما به معنای این نیست که شما به سرطان کبد دچار شده‌اید. بسیاری از این علامت ها ممکن است مربوط به اتفاقات دیگر در بدنتان باشد و شاید موضوع خیلی خطرناک هم نباشد؛ اما اگر هر کدام از این علائم را احساس کردید، بهتر است آن را پیگیری کنید تا سریع تر مشکلاتتان برطرف شود.

علائم دیگر می تواند شامل کاهش وزن بدون دلیل، کاهش اشتها و احساس سیری بعد از خوردن یک وعده غذایی کم، حالت تهوع، استفراغ، دل درد، ورم، خارش، یرقان یا همان زردی چشم و پوست باشد.

اگر در معرض خطر بالا هستید، حتما با پزشک صحبت کنید. توصیه ما این است که در صورت مشاهده کوچکترین علائم آزمایش بدهید؛ اما در هر صورت بهتر است این موضوع را با یک پزشک متخصص در میان بگذارید و وضعیت خود را بررسی کنید.

اگر به مشکلاتی مانند هپاتیت مزمن B یا C، سیروز کبد، بیماری کبد چرب غیر الکلی، دیابت و چاقی دچار هستید، باید بیشتر مراقب خود باشید. از طرفی هم بالا رفتن سن مخصوصاً در مردان؛ خطر سرطان کبد را بیشتر می کند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=21701
  • منبع : نمناک

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.