• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
0

ارائه بسته ماندگاری پزشکان در مناطق محروم

  • کد خبر : 15820
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
ارائه بسته ماندگاری پزشکان در مناطق محروم
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: سرانه پزشک در کلانشهر‌ها ۵ برابر مناطق محروم است و برای جبران این کمبود بسته‌ای از مشوق‌ها برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم تدوین وبه مجلس شورای اسلامی برای تصویب ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تنسریر، دکتر رئیس زاده ­افزود: باید الزامات ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را تهیه کنیم، مشوق‌هایی از قبیل افزایش تعرفه و امتیازات از قبیل حذف مالیات یا تسهیل مجوز‌ها برای ایجاد مطب و … زمینه‌ی ماندگاری پزشکان در این مناطق را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی در برنامه صف اول­ با اشاره به اینکه در حوزه سلامت سالانه ۹۰۰ میلیون خدمت به مردم ارائه می‌شود، میزان تخلف پزشکان را به نسبت این آمار بسیار ناچیز عنوان کرد.

به گفته او در سال ۱۴۰۰ که به دلیل همه گیری کرونا مراجعات پزشکی کمتر بود ۷ هزار پرونده تخلف از قصور و تقصیر و تخلفات مالی پزشکان داشتیم که ۴۲ درصد آن‌ها منجر به صدور کیفر خواست شده و از این میزان آرا صادره سازمان نظام پزشکی ۸۲ درصد پرونده‌های پزشکی را به نفع مردم حکم صادر کرده است و این آمار نشان می‌دهد که ما در دفاع از حقوق مردم با همکاران خودمان هم تعارف نداریم.

آقای دکتر رئیس زاده در واکنش به انتشار تعرفه‌های نجومی درمان از سوی این سازمان که گفته می‌شود با هدف آگاهی از هزینه‌های تمام شده خدمات است؛ تاکید کرد چانی زنی‌ها برای تعیین تعرفه سالانه باید­در جلسات کارشناسی باشد و به میان مردم کشیده نشود.
وی همچنین افزود: ما نمی‌خواهیم­تعرفه‌های نظام سلامت به مردم فشار بیاورد و تلاش می‌کنیم که بیمه‌ها ۷۰ درصد هزینه‌ها را پوشش بدهند و مردم ۳۰ درصد پرداخت از جیب داشته باشند. ­

رئیس سازمان نظام پزشکی همچنین از تلاش‌های این سازمان برای اجرای کامل نسخه الکترونیک خبر داد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=15820

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.