• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0

اختلال سلامت روان به اندازه قبل از کرونا انگ نیست

  • کد خبر : 13949
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۵۰
اختلال سلامت روان به اندازه قبل از کرونا انگ نیست
مرکز «همبستگی ملی سلامت روان» گزارش داد ۵۲ درصد شهروندان آمریکایی در مقایسه با پیش از همه گیری کرونا، راحت تر درباره مسائل سلامت روان خود سخن می گویند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از پایگاه اینترنتی «کِی بی تی اِکس»، مدیر اجرایی مرکز «همبستگی ملی سلامت روان» می گوید شاهد کاهش انگ ابتلا به اختلال روانی در بین نوجوانان و خانواده هایشان در دو سال گذشته بوده است و ۵۲ درصد شهروندان آمریکایی در مقایسه با پیش از همه گیری کرونا، راحت تر درباره مسائل سلامت روان خود سخن می گویند.

«جیل ترایب» می گوید «پیشترها، روال اینگونه بود که گویا یک نفر در خانواده چالش سلامت روان دارد و باید در پی دریافت کمک باشد اما حالا تمام خانواده برای مشاوره اقدام می کنند.»

«بلیندا والنزوئلا» مشاور سلامت روان می گوید مراجعان او هم از نظر تعداد و هم از نظر طیف طبقه اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی، گسترده تر شده است.

او می گوید نسبت به پیش از همه گیری کرونا، اسپانیایی تبارها، آسیایی تبارها و رنگین پوستان بیشتری برای گرفتن مشاوره مراجعه می کنند.

با وجود این، ترایب و والنزوئلا معتقدند باید کار بیشتری در زمینه سلامت روان انجام شود. بنا بر اعلام دانشگاه پزشکی جان هاپکینز، در یک سال گذشته ۲۵ درصد شهروندان آمریکایی از یک ناهنجاری سلامت روان قابل تشخیص رنج برده اند.

والنزوئلا می گوید همچنان باید بر روی افزایش آگاهی مردم در این زمینه کار شود تا به این باور برسند که هیچ ایرادی ندارد در زمینه سلامت روان کمک بگیرند. درواقع کمک گرفتن در زمینه سلامت روان نشانه بلوغ و هوشمندی است.

او می گوید کمک گرفتن از یک دوست صمیمی، یک گروه حمایت گر یا متخصص سلامت روان اهمیت زیادی دارد.

امیدوارم روزی صحبت درباره سلامت روان هم به اندازه دیگر موضوع هایی که سر میز شام درباره اش سخن می گوییم، عادی شود.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=13949

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.