• امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
امروز 0
0

۳۷۳ مورد عارضه قلبی پس از تزریق فایزر و مدرنا

  • کد خبر : 13470
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
۳۷۳ مورد عارضه قلبی پس از تزریق فایزر و مدرنا
مرکز مطالعات عوارض جانبی واکسن در هلند اعلام کرد ۳۷۳ مورد التهاب عضله قلب و آماس برون شامه قلب ناشی از تزریق واکسن در این کشور گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از پایگاه اینترنتی «ان ال تایمز»، مرکز «لاریب» اعلام کرد میوکاردیت بیشتر در مردان زیر ۴۰ سال مشاهده شده بود. پریکاردیت هم بیشتر در مردان شایع بود و افراد سالخورده را نیز در بر می‌گرفت. لاریب خاطرنشان کرد این عوارض جانبی نادر، در واکسن‌های فایزر و مدرنا مشاهده شده است.

مرکز لاریب با اعلام اینکه سه نفر از این افراد پس از دریافت واکسن فایزر فوت کرده بودند، افزوده ابتلای ویروسی یا دیگر شرایط قلبی خود بیمار هم ممکن است در ایجاد این عوارض قلبی نقش داشته باشد و پیش آمدن آن‌ها پس از تزریق به این معنی نیست که حتما برآمده از تزریق واکسن است.

مرکز لارب اعلام کرده دو نفر هم به خاطر عارضه قلبی پس از واکسن جانسن درگذشته اند و یک نفر هم پس از تزریق آسترازنکا درگذشته است.
مرکز لاریب با اعلام اینکه نشانه‌هایی همچون تنگی نفس، درد سینه و ضربان نامنظم قلب باید به دقت در افراد واکسینه شده بررسی شود، افزوده افرادی که چنین علایمی را مشاهده می‌کنند باید توسط پزشک ویزیت شوند. این علایم معمولا به خودی خود برطرف می‌شوند یا با مصرف دارو مرتفع خواهند شد.

با وجود این، مرکز مطالعات عوارض جانبی واکسن هلند خاطرنشان کرده مطالعات انجام شده نشان می‌دهد خطر میوکاردیت و پریکاردیت ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بیش از خطر ابتلا به این ناهنجاری‌ها پس از تزریق واکسن است.
مرکز لارب همچنین از گزارش ۲ هزار و هشتاد مورد ترومبوز یا لختگی خون در رگ قلب و همینطور امبولی ناشی از واکسیناسیون خبر داده و افزوده است این عارضه‌ها در نبود واکسیناسیون هم می‌تواند رخ دهد و لزوما به این معنی نیست که واکسیناسیون باعث آن شده است.
لاریب همچنین از گزارش ۶۸۳ مورد مرگ پس از واکسیناسیون خبر داده است. مرکز لاریب تاکید کرده همزمانی این موارد مرگ با انجام واکسیناسیون به این معنی نیست که واکسیناسیون علت آن‌ها بوده است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=13470

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.