• امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
امروز 0
1

میزبان گردشگران خارجی در زمان جام جهانی قطر هستیم

  • کد خبر : 8457
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
میزبان گردشگران خارجی در زمان جام جهانی قطر هستیم
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به انجام هماهنگی با ارگان‌های مختلف برای ورود گردشگر در زمان جام جهانی قطر گفت: پس از بررسی‌های نهایی پیش بینی صحیح در خصوص تعداد گردشگر ورودی به کشور اعلام می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، عزت الله ضرغامی در آئین امضای تفاهم نامه صندوق توسعه ملی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران با اشاره به سفرهای استانی که به صورت مداوم انجام می‌دهد، گفت: مهمترین برنامه‌های ما در این سفرها رسیدگی به پروژه‌های نیمه کار است و  اولویت با پروژه‌هایی است که با سرمایه گذاری محدود به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه تقریبا تمام استان‌های کشور از این گونه پروژه‌های نیمه کاره دارند، گفت: رقم زیادی برای اتمام این گونه پروژه‌ها، نیاز است. البته برخی از سرمایه‌گذاران در طول سالیان گذشته به دلیل مشکلات پیش آمده در این پروژه‌ها از ادامه سرمایه‌گذاری ناامید شدند که در صدد کمک و بازگرداندن این سرمایه‌گذاران هستیم.

ضرغامی با اشاره به برگزاری جام جهانی در قطر و نزدیکی ایران به این کشور گفت: از ابتدای حضورم در  وزارتخانه، ستادی برای گردشگری قطر ایجاد کرده‌ایم و در صورتی که نهادهای مختلف هم افزایی‌های مناسب برای جذب گردشگر داشته باشند، شاهد حضور گردشگران خارجی در کشور خواهیم بود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ارگان و نهادهای مختلفی چون وزارت خارجه، اطلاعات، وزارت راه و دیگر ارگان‌ها در این ستاد عضویت دارند گفت: با مجموعه ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف جلسات مختلف هماهنگی زیادی گذاشته شده و تقریباً این دستگاه‌ها آمادگی خوبی برای جذب گردشگر دارند.

ضرغامی افزود: وزارت راه در بخش صدور بلیت‌های هواپیمایی وزارت خارجه در بخش صدور ویزا فرودگاهی وظایف مهمی دارند، و هدف نهایی ما این است که جمعیتی که برای حضور در جام جهانی قطر با آن کشور می‌رود، از گردشگری ایران نیز بهره ببرند.

وی با اشاره به مشخصه گردشگران حاضر در جام جهانی قطر گفت: مشخصه‌های اصلی این جمعیت جوان بودن آنها است، که در مواقع دیگر حضور این تعداد از گردشگر جوان به راحتی در یک منطقه اتفاق نمی‌افتد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به فرودگاه بین‌المللی کیش گفت: کیش از یک فرودگاه مناسب برخوردار است، و ورود به آن جزیره بر گردشگران ویزا نمی‌خواهد. گردشگران خارجی حاضر در قطر نیز برای ورود به شهرهای کشور با هماهنگی‌های انجام شده ویزای فرودگاهی صادر می‌شود.

ضرغامی به برنامه ریزی‌های لازم برای ورود گردشگر از قطر به کشور اشاره کرد که در حال انجام است: گفت هنوز امکان اعلام پیش بینی تعداد گردشگری ورودی به کشور را نمی‌توانیم اعلام کنیم اما خودمان از آن مطلع هستیم.

وی با بیان اینکه زیر میز خواهیم زد، گفت: برای ورود گردشگر خارجی به کشور هماهنگی و همکاری دیگر ارگان‌ها را نیاز داریم؛ پس از بررسی‌های نهایی پیش بینی صحیح در خصوص ورود گردشگر ورودی به کشور اعلام می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=8457
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.