• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

آموزش تخصصی شرایط بحران به نیروهای اورژانس

  • کد خبر : 7110
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
آموزش تخصصی شرایط بحران به نیروهای اورژانس
دومین کنفرانس دستاوردهای نوین در حوزه اورژانس و فوریت های پزشکی، روز یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، در سالن کنفرانس سازمان اورژانس کشور به صورت وبینار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، در مراسم گشایش این کنفرانس که به دلیل محدودیت‌های کرونایی با حضور رئیس، معاونین و ۱۴ تن از اعضای کمیته علمی و پژوهشگران سازمان اورژانس کشور برگزار جعفر میعادفر رئیس کنفرانس گفت: بحث آموزش تخصصی همکاران و همچنین آموزش همگانی اعضای جامعه برای آمادگی مواجهه با شرایط بحران و فوریت‌های پزشکی از نکات کلیدی در سیاست گزاری برنامه‌های آتی سازمان به ویژه در سال ۱۴۰۱ است.

وی افزود: به رغم محدودیت‌های منابع، برنامه‌های آموزشی از مواردی هستند که با تمام توان مورد حمایت قرار خواهند گرفت زیرا کیفیت ارائه خدمات اورژانس ارتباطی تنگاتنگ با میزان دانش و آگاهی کارکنان آن دارد.

رضا دهقانپور معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان اورژانس دیگر سخنران بخش آغازین این کنفرانس با اشاره به جایگاه آموزش به عنوان مهمترین عامل رفع مشکلات موجود در ارائه خدمات سازمان اورژانس کشور گفت: اگر در ارائه خدمات ما نواقص و کاستی‌های مشاهده می‌شود، علت ناشی از فقدان آموزش کافی و مناسب همکاران است و به همین دلیل برنامه‌های آموزشی مهمترین اولویت ماست و به شخصه مثل یک سرباز در خدمت پیشبرد برنامه‌ها و دستیابی به اهداف آموزشی سازمان تلاش خواهم کرد.

همچنین، حسن نوری ساری معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور، افزود: بها دادن به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی از مهمترین دغدغه‌های ماست و برگزاری این برنامه گام کوچکی در این راستا به حساب می‌آید.

وی تاکید کرد: به امید حق از سال آینده شاهد تحول چشمگیری در تمامی عرصه‌های آموزشی در سازمان خواهیم بود.

نوری خاطر نشان کرد: متأسفانه بخش اصلی برنامه امروز که به معرفی و تقدیر از نویسندگان، پژوهشگران و مبتکران سازمان مربوط بود به دلیل احترام به پروتکل‌های پیشگیری از کرونا کنسل شد، که انشاالله با بهتر شدن شرایط حتماً در خدمت این عزیزان خواهیم بود.

به رغم رسیدن بیش از ۲۵۰ مقاله به دبیرخانه دومین کنفرانس دستاوردهای نوین در حوزه اورژانس، به دلیل محدودیت‌های ناشی از کروناویروس، ۸ تن از مدیران مراکز و ۶ تن از صاحبان مقالات علمی در قالب سه پنل سکته مغزی، احیای قلبی ریوی و تروما به ارائه مقالات خود و در راستای دستاوردهای نوین در حوزه فوریت‌های پزشکی پرداختند.

همچنین برنامه کامل این کنفرانس از طریق سیستم کنفرانس مجازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طور همزمان برای علاقه مندان در سراسر کشور پخش گردید.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=7110
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.