• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
0

هشت دانشکده طب سنتی در کشور فعال است

  • کد خبر : 14937
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
هشت دانشکده طب سنتی در کشور فعال است
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت گسترش طب سنتی در کشور به عنوان طب مکمل تاکید کرد و گفـت که هم اکنون ۱۲ گروه و هشت دانشکده مشغول تربیت نیروی متخصص در حوزه طب و داروسازی سنتی و تاریخ پزشکی در کشور فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، دکتر نفیسه حسینی‌ یکتا روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود : برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت را مکلف به ادغام خدمات طب سنتی در نظام سلامت کرده است که لازمه این امر توسعه طب ایرانی در تمامی حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی است.

وی گفت : در حوزه پژوهش استفاده از ظرفیت‌هایی که در طب ایرانی وجود دارد، به‌عنوان یک دانش بومی در راستای اقتصاد مقاومتی می تواند به کشور کمک کند.

حسینی یکتا یکی از کمک های طب سنتی به کشور و نظام سلامت را استفاده از ظرفیت آن در بحران جمعیتی برشمرد و افزود که استفاده از این ظرفیت برای پیشگیری از ناباروری و داشتن نسل سالم، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در دستور کار قرار دارد.

وی نخستین قدم در گسترش طب سنتی را تقویت جریان علمی و دانشگاهی این حوزه برشمرد و توضیح داد : تدوین و تصویب رشته‌های مرتبط و تقویت دانشگاه‌ها در قدم بعدی قرار دارد تا با تامین نیروها و مراکز درمانی مورد تایید وزارت بهداشت در حوزه طب ایرانی، مردم به سهولت و با اطمینان بتوانند از خدمات این حوزه استفاده کنند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از دانشکده طب ایرانی بابل به عنوان تنها دانشکده طب ایرانی در شمال کشور نام برد و گفت که این دانشکده یکی از شاخص ترین دانشکده های طب ایرانی در کشور هم محسوب می شود.

حسینی‌یکتا همچنین در نشستی با دکتر مظفرپور سرپرست دانشگاه  علوم پزشکی بابل و هیات رئیسه این دانشگاه از پروژه در حال ساخت سلامتکده طب سنتی بازدید کرد و از نزدیک در جریان مراحل پایانی ساخت این پروژه قرار گرفت.

وی از دانشکده طب سنتی ایرانی و سلامتکده فعلی فعال دانشگاه علوم پزشکی بابل هم بازدید کرد.

  دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران جمعیت بیش از نیم میلیون نفری شهرستان بابل را زیر پوشش دارد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=14937

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.