• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

تصادفات و حوادث جاده‌ ای نخستین علت مرگ‌ و میر در ایران است

  • کد خبر : 6781
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
تصادفات و حوادث جاده‌ ای نخستین علت مرگ‌ و میر در ایران است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اولین علت مرگ‌و‌میر در کشور ما متاسفانه حوادث ترافیکی، جاده‌ای و تصادفات است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهر قدس تهران، ضمن افتتاح این پایگاه به صورت ویدئو کنفرانس ۱۵۸ پایگاه اورژانس سراسر کشور را همزمان با دهه فجر افتتاح کرد.

بهرام عین‌اللهی در این مراسم گفت: اولین علت مرگ و میر در کشور ما حوادث ترافیکی، جاده‌ای و تصادفات است.

وی افزود: توجه به اورژانس از سیاست‌های اصلی وزارت بهداشت است و کار پرسنل شریف اورژانس مجاهدت در راه خداست. به‌ویژه در شرایط فعلی این عزیزان به صورت شبانه‌روزی به خدمت‌رسانی مشغول‌اند و من در سفرهای متعدد می‌بینم که این عزیزان در مناطق صعب‌العبور خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: شاید مردم با تلاش‌های همکاران ما در اورژانس کمتر آشنا باشند. این عزیزان در شرایط و مناطقی که ما کمتر حضور پیدا می‌کنیم حضور دارند و به ارائه خدمت می‌پردازند. ثواب جهاد این عزیزان قابل محاسبه نیست.‌

وزیر بهداشت بیان داشت: امروز مشکلات زیادی در تامین آمبولانس داریم که در این رابطه خیرین خیلی به ما کمک می‌کنند. همین پایگاه هم به همت خیرین راه‌اندازی شده است.

عین‌اللهی خواستار ادامه کمک خیرین به اورژانس کشور شد و گفت: اورژانس امروز خیلی پیشرفته شده و آمبولانس‌ها امروز مجهز به وسایل و تجهیزات پیشرفته و کافی همچون ونتیلاتور هستند.

وی ادامه داد: بارها شاهد بوده‌ایم که پرسنل خدوم اورژانس با رسیدگی‌های اولیه خود که بسیار مهم است، بیماران و سانحه‌دیدگان را از مرگ نجات داده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6781

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.