• امروز : پنجشنبه, ۱۰ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 30 May - 2024
امروز 9

اخبار ویژه

رژیم پالئو یا غارنشینی چه مزایا و معایبی دارد؟ ال اس دی (LSD) چیست؟ شب ادراری، دلایل و درمان این بیماری تغذیه چه اهمیتی در سرطان روده دارد؟ اختلال شخصیت مرزی یا بیماری بوردرلاین را بشناسید خلط خونی نشانه چیست و چه درمانی دارد؟ رژیم کتوژنیک ۷ روزه بهترین راه برای کاهش وزن سریع کلاستروفوبیا یا تنگناهراسی چیست؟ غذاهای مضر برای پارکینسون چیست؟ سندروم آسپرگر چیست؟ وضعیت نقش‌برجسته‌های ساسانی نگران‌کننده است استفراغ نوزاد و صفر تا صد آنچه باید بدانید رژیم غذایی مناسب وزوز گوش چیست؟ تست ریون و هر آنچه درباره آن باید بدانید اختلال شخصیت اسکیزوئید چیست؟ استپ وزنی چیست؟ رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان نماز اقامه کردند اختلال شخصیت اسکیزوتایپال چیست؟ تشریح تمهیدات ترافیکی در تهران برای تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی/ اعمال محدودیت‌ها از ۴صبح چهارشنبه معاینه فیزیکی و چکاپ بدنی چه ضرورتی دارد؟ بیماری میاستنی گراویس چیست؟ شربت برون کلد برای چیست؟ چرا باید از رژیم غذایی دیابتی پیروی کرد؟ روان‌ تنی یا اختلال سایکوسوماتیک به چه معناست؟ اسکلرودرما چیست؟ گیاهان می‌توانند منبع انرژی تجدیدپذیر بعدی باشند ۲۹ روز تا انتخابات؛ واکنش‌ دولتمردان به کاندیداتوری/ چه‌کسانی می‌توانند فردا ثبت‌نام کنند؟ افتتاح بیش از ۲۶ هزار مسکن در استان تهران

0

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی

  • کد خبر : 36809
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری ایسنا، فریبرز درتاج ضمن تبریک روز روانشناس توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس را تشریح کرد و گفت: هفدهمین سالگرد روز روانشناس در سازمان ملل، شیوه‌های امیدوارکننده‌ای را که برای افزایش برابری در آموزش و همچنین رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی از طریق آموزش طراحی شده، برجسته کرده است.

وی افزود: در این روز سازمان ملل به تمامی ایالات عضو، سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های بین‌المللی انسان دوستانه که از نظر فرهنگی پاسخگو هستند پیشنهاد کرد با ترویج برنامه‌ریزی‌ها و مداخلات با پشتیبانی تجربی، برای تضمین آموزش با کیفیت فراگیر و فرصت‌های یادگیری مادام‌العمر برای همه، با تاکید بر مشارکت علم در پیشبرد دستیابی به اهداف توسعه پایدار و برنامه جهانی۲۰۳۰، تلاش کنند.

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه روانشناسی به طور منحصر به فردی برای پاسخ به چالش‌های پیش روی جامعه بین‌المللی در ارتباط با دسترسی به آموزش با کیفیت قرار دارد، گفت: آموزش کلید پرورش روابط بین گروهی محترمانه و پرورش جوامع صلح‌آمیز است.

درتاج با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد منابع آموزش صلح را برای تشویق جوانان برای حمایت از حذف سلاح‌های کشتار جمعی و ترویج خلع سلاح ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: آموزش همچنین پتانسیل حمایت از پیشرفت جوانان به عنوان شهروندان آگاه در جهان را دارد. نکته قابل توجه، دستور کار دبیر کل برای اجلاس آینده سازمان ملل در سال ۲۰۲۴ شامل فراخوانی برای “تحول آموزش” شامل توصیه‌هایی برای ایجاد تغییرات اساسی در حرفه‌های معلمی، محیط‌های یادگیری و نحوه نگرش به هدف آموزش است‌. دستور کار همچنین اهمیت تضمین حمایت چند جانبه و سرمایه‌گذاری برای دسترسی به آموزش با کیفیت برای همه را تصدیق می‌کند.

رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران در ادامه به دسترسی به آموزش با کیفیت و همچنین تاثیرات قابل توجه آن بر سلامت و رفاه افراد، خانواده‌ها و جوامع اشاره کرد و یادآور شد: تحقیقات ارتباط بین افزایش پیشرفت تحصیلی و پیامدهای سلامت روانی مثبت را شناسایی کرده است. علاوه بر این، مدارس می‌توانند مستقیما از رفاه روانی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و جوامع از طریق تقویت مهارت‌های عاطفی اجتماعی، ارتقاء تاب‌آوری و ارائه ساختار روتین حمایت کنند. با توجه به نقش اساسی معلمان در این تلاش‌ها، ارائه آموزش‌ها، منابع و حمایت‌های موثر به مربیان ضروری است.

درتاج در ادامه با اشاره به اینکه آموزش حق انسانی است و همانطور که توسط برنامه توسعه سازمان ملل متحد ذکر شده و همچنین “یکی از قوی‌ترین و اثبات شده‌ترین ابزار برای توسعه پایدار” است، خاطرنشان کرد: طی ۲۰ سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در آموزش در سطح جهان وجود داشته است. به عنوان مثال میزان سوادآموزی افزایش یافته و دختران با نرخ‌های بالاتری نسبت به هر زمان دیگری مدرسه ثبت‌نام می‌کنند. با وجود این موفقیت‌های ستودنی، تفاوت‌های آموزشی بین جوامع شهری و روستایی همچنان قابل توجه است. در برخی مناطق جهان، نزدیک به نیمی از دختران از تحصیل خارج‌اند. علاوه بر این، دسترسی به آموزش کودکانی که در مناطق آسیب‌دیده زندگی می‌کنند به طور خطرناکی محدود است، در حالی که میلیون‌ها کودک فاقد سواد و مهارت‌های ضروری هستند. علاوه بر این، متأسفانه همه‌گیری COVID-19 به طور نامتناسبی بر جوامع تاثیر گذاشته و امتناع از تحصیل را تشدید کرده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=36809
  • منبع : https://www.isna.ir

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.