• امروز : پنجشنبه, ۱۰ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 30 May - 2024
امروز 0

اخبار ویژه

رژیم پالئو یا غارنشینی چه مزایا و معایبی دارد؟ ال اس دی (LSD) چیست؟ شب ادراری، دلایل و درمان این بیماری تغذیه چه اهمیتی در سرطان روده دارد؟ اختلال شخصیت مرزی یا بیماری بوردرلاین را بشناسید خلط خونی نشانه چیست و چه درمانی دارد؟ رژیم کتوژنیک ۷ روزه بهترین راه برای کاهش وزن سریع کلاستروفوبیا یا تنگناهراسی چیست؟ غذاهای مضر برای پارکینسون چیست؟ سندروم آسپرگر چیست؟ وضعیت نقش‌برجسته‌های ساسانی نگران‌کننده است استفراغ نوزاد و صفر تا صد آنچه باید بدانید رژیم غذایی مناسب وزوز گوش چیست؟ تست ریون و هر آنچه درباره آن باید بدانید اختلال شخصیت اسکیزوئید چیست؟ استپ وزنی چیست؟ رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان نماز اقامه کردند اختلال شخصیت اسکیزوتایپال چیست؟ تشریح تمهیدات ترافیکی در تهران برای تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی/ اعمال محدودیت‌ها از ۴صبح چهارشنبه معاینه فیزیکی و چکاپ بدنی چه ضرورتی دارد؟ گیاهان می‌توانند منبع انرژی تجدیدپذیر بعدی باشند ۲۹ روز تا انتخابات؛ واکنش‌ دولتمردان به کاندیداتوری/ چه‌کسانی می‌توانند فردا ثبت‌نام کنند؟ افتتاح بیش از ۲۶ هزار مسکن در استان تهران تعیین قهرمان ۱۲ فصل در هفته پایانی لیگ برتر/ دومین دوئل سرخابی‌ها پرداخت هزینه درمان بیمه تکمیلی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی تا پایان فروردین تصادف خواننده پاپ در اتوبان نیایش/ تمام کنسرت‌ها لغو شد پویش چله خدمت به یاد شهدای خدمت/ ۸ میلیون خدمت در چهل روز قرص گلوریا چیست؟

0

بهبود و تقویت سلامت روان در فصل بهار

  • کد خبر : 33844
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
بهبود و تقویت سلامت روان در فصل بهار
فصل بهار به تغییرات آب و هوایی و شرایط محیطی جدید منجر به تغییرات در سیستم ایمنی بدن می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از پایگاه خبری علمی و تخصصی میگنا، توصیه‌های روانشناسی برای بهبود سلامت روان در فصل بهار شامل تجدید نظر درباره رژیم غذایی، فعالیت بدنی، برنامه خواب و موارد دیگر در رابطه با سلامت هستند فصل بهار به تغییرات آب و هوایی و شرایط محیطی جدید منجر به تغییرات در سیستم ایمنی بدن می‌شود.

فهیمه حدادی روانشناس و مربی مهارتهای زندگی در ادامه آورده است که سلامت روان و خواب به یکدیگر بسیار وابسته هستند.

بدن و مغز هنگام خواب به ترمیم خود میپردازند، سیستم ایمنی را (که پیوند نزدیکی با سلامت روان دارد) تقویت میکنند، واکنش به استرس را بهبود میبخشد و خواب باکیفیت به طور خلاصه، خواب و سلامت روان ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

در حالی که تمام موجودات زنده در فصل بهار از خواب بیدار می شوند، ولی برخی افراد هستند که نمی توانند از خمیازه کشیدن و خوابیدن خودداری کنند. این افراد انرژی کم و خستگی بیش از حدی دارند. این مشکل به علت عدم تطابق بدن با آب و هوای گرم بوجود می آید.

خواب آلودگی در بهار طبیعی است و معمولا خود به خود از بین می رود. اما می تواند نشانه ای از بیماری فشار خون بالا و قند خون بالا هم باشد، لذا اگر این خواب‌آلودگی ادامه داشت، به پزشک مراجعه نمایید.

سلامت روان افسردگی و اختلال عاطفی فصلی (SAD) میتواند باعث آن شود که بیشتر بخوابید یا بیشتر در رختخواب بمانید. بی‌خوابی و سایر مشکلات خواب میتواند عملکرد خوب درمان افسردگی را محدود کند.

افسردگی و اختلال عاطفی فصلی (SAD) میتواند باعث بیشتر بخوابید یا بیشتر در رختخواب بمانید. بی خوابی و سایر مشکلات خواب میتواند عملکرد خوب درمان افسردگی را محدود کند.

آنها همچنین شدت علائم افسردگی را افزایش میدهند و شما را بیشتر در معرض خطر فکر کردن به خودکشی قرار میدهند. فصل بهار به دلیل تابش بیشتر آفتاب و افزایش سطح تولید سروتونین و دوپامین دارای تاثیر بسیار مثبت بر روانشناسی و بهبود سلامت روان می‌باشد.

توصیه‌های روانشناسی برای بهبود سلامت روان در فصل بهار شامل تجدید نظر درباره رژیم غذایی، فعالیت بدنی، برنامه خواب و موارد دیگر در رابطه با سلامت هستند فصل بهار به تغییرات آب و هوایی و شرایط محیطی جدید منجر به تغییرات در سیستم ایمنی بدن می‌شود.

برای بهبود و تقویت سیستم ایمنی در این فصل، می‌توانید به چند توصیه احتیاج داشته باشید

  • پاکسازی بدن: فصل بهار بهترین فصل برای پاکسازی بدن از مواد زائد و رسوبات بدن است. اگر درست انجام شود، سلامتی کل سال را به همراه خواهید داشت.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن: تقویت سیستم ایمنی بدن باعث کاهش حساسیت و آلرژی های فصل بهار می شود.
  • رژیم غذایی مناسب: طبیعت متناسب با هر فصل مواد غذایی مختلفی در اختیار قرار می‌دهد. بهار فصل زمان رویش میوه‌ها و سبزیجات رنگی و تازه است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

توصیه‌های سلامتی در فصل بهار

  • کودکان در مقایسه با بزرگسالان سیستم ایمنی و مزاج ضعیف‌تری دارند. پاکسازی بهاره و رعایت تدابیر طب سنتی می تواند کودکان را در این فصل حفظ کند.
  • برای اطمینان از بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل بهار، این توصیه‌ها را در نظر بگیرید.
  • در فصل بهار، ورزش و فعالیت‌های بدنی می‌توانند به شما کمک کنند تا توانایی و تاب آوری خود را توسعه دهید فصل بهار فرصت مناسبی برای شروع یا ادامه ورزش است.

برخی از ورزش‌های مناسب برای بهار شامل: پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، بدمینتون، و تمرینات تناسب اندام هستند. این فعالیت‌ها می‌توانند به بهبود کیفیت خواب، افزایش سطح انرژی، قدرت حافظه، و حفظ سلامت روان کمک کنند همچنین، ورزش در بهار می‌تواند منجر به کاهش ابتلا به بیماری‌ها، افزایش طول عمر، و حفظ شادابی بدن شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=33844
  • منبع : https://www.migna.ir

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.