• امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
امروز 0
0

با ۶ خاصیت بی نظیر و ثابت شده خوردن انار به صورت ناشتا آشنا شوید

  • کد خبر : 23367
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
با ۶ خاصیت بی نظیر و ثابت شده خوردن انار به صورت ناشتا آشنا شوید
انار یکی از شگفت انگیزترین و خوشمزه ترین میوه ها با خواص و فواید فراوان است. این میوه سرشار از مواد مغذی و مفید برای بدن هزاران سال است که از دانه های یاقوتی شکل گرفته تا پوسته و دانه های سفیدش به عنوان دارو استفاده می شود.

به گزارش تسریر به نقل از خبرگزاری ریمینو، انار جزو ۱۰ میوه برتر دنیاست زیرا در کشورهای معدودی مانند ایران، عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه کشت می شود و دارای انواع مختلفی است. معروف ترین و بهترین انار ایرانی انار ساوه است. انار ساوه با دانه های درشت، آبدار، ترش و قرمز به عنوان انار صادراتی شناخته می شود. حال اگر این میوه جذاب را در ابتدای روز بخورید و روزه بگیرید به سلامتی شما کمک زیادی می کند.

۶ ویژگی شگفت انگیز خوردن انار ناشتا که باید بدانید!

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که هنگام شروع روز، تمایلی به خوردن میوه انار نداشته باشید. اکثر مردم روز را با یک نوشیدنی گرم شروع می کنند و ما برای آن راه حلی به شما خواهیم داد. با ما همراه باشید تا فواید خوردن انار با معده خالی را توضیح دهیم.

چگونه برای شروع یک روز فوق العاده چای انار و گلپر تهیه کنیم؟

گلپر طبیعتی گرم و عطری غنی دارد. ترکیب گلپر و انار یکی از جذاب ترین و خوشمزه ترین ترکیب هاست. برای تهیه این دمنوش کافی است دانه های ۱ تا ۲ عدد انار را جدا کرده و در قوری بریزید. مقداری گلپر اضافه کنید و مقداری آب جوش یا آب انار به آن اضافه کنید. قوری را به مدت ۵۰-۶۰ دقیقه در روی بخار کتری قرار دهید تا چای خوش رنگ و خوشمزه شما آماده شود. نوشیدن این چای در ابتدای روز فواید زیادی برای بدن دارد.

۱- دفع چربی ها و سموم از بدن

انار حاوی ترکیبات فیتوشیمیایی مختلفی است که ممکن است در برابر عفونت ها و میکروب ها موثر باشد. انار می تواند با باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها مبارزه کند و در کاهش عفونت و التهاب موثر است.

۲- کاهش فشار خون بالا

این میوه حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند، پتاسیم باعث افزایش اختلاف الکترولیت در سلول ها و کاهش فشار خون می شود.

۳- کمک به کاهش کلسترول

فیبرهای غذایی موجود در انار می توانند به جذب کلسترول بد (LDL) از خون و جلوگیری از ورود آن به خون کمک کنند. این فیبر با کمک به جذب چربی ها و کلسترول در دستگاه گوارش، کلسترول خون را کاهش می دهد.

۴- کمک به حفظ انعطاف پذیری رگ ها

آب انار جریان خون را در رگ ها بهبود می بخشد و از سفت شدن و ضخیم شدن رگ ها جلوگیری می کند. همچنین ممکن است رشد پلاک و کلسترول در شریان ها را کند کند.

۵- شاداب نگه داشتن پوست

آنتی اکسیدان های موجود در انار به حفظ سلامت پوست و کاهش آسیب اکسیداتیو مرتبط کمک می کند.

۶- کاهش آسیب های پوستی و آکنه

انار دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب و آکنه روی پوست و همچنین ترمیم و بازسازی بافت های پوست کمک کند.

آیا پوست انار خاصیت دارد؟ چگونه باید از آن استفاده کرد؟

پوست انار خواص زیادی دارد که افراد کمی از آن اطلاع دارند.

درمان هموروئید: جوشانده پوست انار به شما در درمان بواسیر کمک می کند. برای تهیه این جوشانده کافی است پوست انار را با مقداری آب به مدت ۱ تا ۲ ساعت بجوشانید و پس از خنک شدن و صاف شدن آب می توانید برای درمان بواسیر و برجستگی مقعد در آن بنشینید.

تقویت لثه: مالیدن پودر پوست انار روی لثه و ماساژ ورم آن را درمان کرده و از خونریزی لثه جلوگیری می کند. آب جوشانده پوست انار لثه را تقویت می کند.

درمان اسهال: جوشانده پوست انار مقوی و قابض است و انواع اسهال های ساده تا شدید و خونی را درمان می کند.

سفید کردن دندان: هنگام مسواک زدن از پودر پوست انار استفاده کنید. پوست انار دندان های شما را سفید و براق می کند. مبارزه با بیماری های قلبی، درمان زخم های دهان، درمان گلو درد و خونریزی گلو، قطع قاعدگی، کاهش ترشحات رحم، رفع بوی بد دهان و درمان آبسه دندان از جمله خواص پوست انار است.

دانه های سفید و کوچک انار نیز سرشار از خواص هستند!

روغن هسته انار می تواند به شما در درمان چین و چروک صورت، رفع آکنه و جوش، لایه برداری پوست صورت و رفع اگزما کمک کند. از طرفی این روغن در افزایش رشد مو و درمان شوره سر نیز بسیار مفید است. تقویت سیستم دفاعی بدن و پیشگیری از سرطان از دیگر ویژگی های این دانه کوچک و مفید است.

چه کسانی باید از خوردن انار اجتناب کنند؟

اگر بیماری های کبدی، دیابت، مشکلات ریوی یا فشار خون پایین دارید، بهتر است قبل از مصرف انار با پزشک خود مشورت کنید. از طرفی مصرف زیاد انار باعث اختلالات گوارشی می شود. علائمی مانند درد شکم، اسهال و استفراغ معمولا پس از چند ساعت فروکش می کند. مصرف بیش از حد انار می تواند دستگاه گوارش را تحریک کند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=23367
  • منبع : https://rimino.ir

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.