• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از ۲۹۰ میلیون نفر گذشت

  • کد خبر : 2257
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از ۲۹۰ میلیون نفر گذشت
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۹۰ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۶۴۱ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۴۶۰ هزار و ۴۵۰ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است و ۲۵۴ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۵۳۶ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، بر اساس آمارهای رسمی، آمریکا همچنان با بیش از ۵۶.۱ میلیون مبتلا و بیش از ۸۴۷ هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۴.۹ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۲.۲ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۱۹ هزار و هند با بیش از ۴۸۱ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۵۶,۱۴۲,۱۷۵ ۸۴۷,۴۰۸
۲ هند ۳۴,۹۲۲,۸۸۲ ۴۸۱,۸۹۳
۳ برزیل ۲۲,۲۹۳,۲۲۸ ۶۱۹,۱۷۱
۴ انگلیس ۱۳,۲۳۵,۴۰۱ ۱۴۸,۸۵۱
۵ روسیه ۱۰,۵۳۷,۹۶۶ ۳۱۰,۵۱۸
۶ فرانسه ۱۰,۲۵۰,۳۵۸ ۱۲۳,۹۴۲
۷ ترکیه ۹,۵۵۲,۸۰۱ ۸۲,۶۳۵
۸ آلمان ۷,۲۰۸,۷۹۰ ۱۱۲,۸۷۸
۹ ایتالیا ۶,۳۲۸,۰۷۶ ۱۳۷,۶۴۶
۱۰ اسپانیا ۶,۲۹۴,۷۴۵ ۸۹,۴۰۵

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۳۱۰ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی ۱۳ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۴۰۱ بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.

بر اساس این دسته بندی همچنین آمریکا، هند، برزیل، انگلیس، روسیه و فرانسه تا این لحظه شش کشور اول جدول جهانی ورداُمتر هستند که هر یک، آمار بیش از ۱۰ میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

همچنین ایران با مجموع شش میلیون و ۱۹۶ هزار و ۹۱۳ ابتلا و ۱۳۱ هزار و ۶۸۰ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه یازدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.

بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۹ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل – که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای انگلیس، روسیه، فرانسه، ترکیه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ایران، آرژانتین، کلمبیا، اندونزی، لهستان، مکزیک، اوکراین، آفریقای جنوبی و هلند نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۲ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

 

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=2257
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.