• امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
امروز 0
0

تزریق رایگان واکسن اچ‌پی‌وی در چین

  • کد خبر : 16060
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
تزریق رایگان واکسن اچ‌پی‌وی در چین
کارشناس ارشد کنترل بیماری‌های مزمن و غیرواگیر در مرکز کنترل و پیشگیری چین گفت: این کشور پوشش واکسیناسیون رایگان ویروس پاپیلومای انسانی را گسترش و تلاش‌ها را برای کاهش کمبود عرضه واکسن برای پاسخگویی به تقاضا افزایش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ لینهونگ، کارشناس ارشد کنترل بیماری‌های مزمن و غیرواگیر در مرکز کنترل و پیشگیری  چین گفت: چین پوشش واکسیناسیون رایگان ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) را گسترش و تلاش‌ها را برای کاهش کمبود عرضه واکسن برای پاسخگویی به تقاضا افزایش خواهد داد.

چین برای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۲ طرح های واکسیناسیون رایگان HPV را در استان های گوانگدونگ، هاینان و فوجیان جنوب چین اجرا کرد. بعداً، بسیاری از شهرها با طرح‌های واکسیناسیون رایگان تحت پوشش قرار رگفتند.

در حال حاضر، پنج واکسن HPV برای استفاده در چین ثبت شده است که دو واکسن تولید شده در داخل و سه واکسن وارداتی هستند.

این واکسن‌ها به پیشگیری و کاهش احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم و سایر سرطان‌ها کمک می‌کنند؛ متخصصان یادآور شدند اگر  قبل از قرار گرفتن در معرض HPV تجویز شود، بهترین اثر را دارد.

سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع در بین زنان در سراسر جهان است، اما اگر در مراحل اولیه تشخیص و به موقع درمان شود، قابل درمان است. واکسیناسیون علیه HPV یک راه مقرون به صرفه برای پیشگیری از سرطان و جلوگیری از مرگ و میر ناشی از آن است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=16060

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.