• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
دکتر رضوان محاب در گفت وگوی اختصاصی با تسریر تاکید کرد :

شکست افسردگی با نوروتراپی امکان پذیر است

  • کد خبر : 1160
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
شکست افسردگی با نوروتراپی امکان پذیر است
یک متخصص روانشناسی با بیان اینکه شکست افسردگی با نوروتراپی امکان پذیر است،گفت: افسردگی با چند روز مراقبت برطرف نمی شود و به پیگیری و درمان اصولی و درست نیاز دارد.

دکتر رضوان محاب متخصص روانشناسی در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تسریر در پاسخ به این سوال که آیا می دانید افسردگی با مغز در ارتباط است،گفت: کلمه «افسردگی» را این روزها زیاد می‌شنویم و این در حالیست که طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ۳۵۰ میلیون نفر در دنیا از اختلال افسردگی رنج می‌برند.

وی تصریح کرد: افسردگی شامل غمگین بودن طولانی‌ مدت، کم‌خوابی یا پرخوابی، کم اشتهایی یا پراشتهایی، فکر مرگ و خودکشی، دردهای جسمی بدون دلیل، احساس پوچی، ناامیدی، کاهش تمرکز، خستگی بیش‌ از حد و حالت‌هایی از این دست است که نیازمند بررسی های علمی پیشرفته است.

دکتر محاب ادامه داد: مطالعاتی که برای اندازه گیری موضعی جریان خون مغز در بیماران افسرده صورت گرفته، نشان می دهد که در بیماران مبتلا به افسردگی کاهش متابولیسم در قشر فرونتال مغز وجود دارد و از همین رو میزان کاهش این متابولیسم با شدت بیماری نسبت مستقیم دارد، و بعد از درمان و در دوره بهبودی این کاهش میزان متابولیسم به حالت طبیعی خود بر می گردد.

وی تاکید کرد :همچنین در تولید افسردگی، منطقه دورسولترال، کورتکس اوربیتوفرونتال داخلی و جانبی مغز نقش مهمی می توانند داشته باشند.

دکتر رضوان محاب افزود: در صورتی که فردی افسرده شده باشد، فعالیت های مغزش دچار تغییر شده و ممکن است کاهش و افزایش فعالیت را در یکسری از قسمت های مغز داشته باشد.

متخصص روانشناسی ادامه داد: در این حالت با کمک درمان های نوین نوروتراپی و پروتکل های درمانی درست و قوی می توان بخش هایی از مغز، که در پی بروز علائم افسردگی غیر فعال، کم کار یا پرکار شده اند را وادار به از سر گیری فعالیت کرد، با این فرایند شاهد کاهش و از بین رفتن علایم افسردگی خواهیم بود.

دکتر محاب در مورد نحوه درمان افسردگی یادآورشد:  به خاطر داشته باشید که افسردگی با چند روز مراقبت برطرف نمی شود و پیگیری و درمان اصولی و درست می خواهد. اما نگران نباشید؛ همه ما می‌توانیم افسردگی را شکست دهیم. دقت کنید که هر چه زودتر به داد افسردگی برسیم، راحت‌تر می‌توانیم آن را درمان کنیم و زمان بیشتری از زندگی لذت ببریم.

پایان پیام

دکتر رضوان محاب متخصص روانشناسی

دکتر رضوان محاب متخصص روانشناسی

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=1160

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.