• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0

برای برطرف شدن خواب آلودگی چی بخوریم؟

  • کد خبر : 10988
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۱۵
برای برطرف شدن خواب آلودگی چی بخوریم؟
خواب آلودگی در طول روز می تواند در برخی شرایط، ناخوشایند باشد، اگر شما هم دچار خواب آلودگی هستید و به دنبال راه های خانگی و طبیعی برای رفع خواب آلودگی هستید، می توانید از برخی مواد غذایی و نوشیدنی برای از بین بردن خواب آلودگی استفاده کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، ممکن است که همه ما موافق این موضوع که همه هر از چند گاهی به کافئین نیاز داریم باشیم.  مصرف قهوه انرژی شما را خیلی فوری افزایش می دهد. به جز قهوه نوشیدنی ها و خوراکی های دیگری نیز هستند که میتوانند به رفع خواب آلودگی ما کمک کنند. به چند مورد از آن ها در این مطلب اشاره می کنیم:
۱.  آب

آره درست خواندید. هیدراته ماندن هرگز نمی تواند باعث بی حالی یا خستگی شما شود. هیچ چیز بیشتر از یک لیوان بزرگ آب در اول صبح شما را سرحال نمی کند. آب نه تنها شما را پرانرژی نگه می دارد، بلکه متابولیسم شما را در طول روز به خوبی به کار می اندازد. کالری آب صفر است و برای بدن شما فوق العاده آبرسان میباشد.

۲. شکلات تلخ

طبق مطالعه ای که در مجله پزشکی بریتانیا انجام و منتشر شده است، مصرف روزانه شکلات تلخ نه تنها میتواند انرژی شما را به اندازه خوردن قهوه افزایش دهد، بلکه نیز میتواند به سیستم گوارش شما کمک کند و عملکرد و رشد مغز شما را بهبود بخشد. همچنین، شکلات تلخ شامل مقدار کمتری از کافئین میباشد که خود اینگونه ثابت شده است که هوشیاری ذهنی را تحریک می کند. همچنین نیز شکلات تلخ ممکن است شامل تئوبرومین که به افزایش سطح انرژی کمک می کند شود. و می تواند به رفع خواب آلودگی کمک کند.

۳. سرکه سیب

سرکه سیب برای جلوگیری از خواب آلودگی ماده ای شناخته شده است، زیرا سرشار از پروبیوتیک ها و ویتامین های ب که مسئول افزایش سطح انرژی هستند میباشد. دفعه بعد که نیاز به انرژی داشتید، فقط از سرکه سیب بخورید. سرکه سیب همچنین نیز برای تقویت ایمنی و سیستم گوارشی شناخته شده است. البته ACV هشدار داده است که سرکه سیب طعمی بسیار تند دارد. بنابراین باید قبل از مصرف آن، آن را با یک لیوان آب رقیق کنید.

۴. ماچا

ماچا مقدار کمی کافئین کمتری نسبت به قهوه دارد. این ماده آنتی اکسیدان های قوی دارد که مسئول افزایش انرژی شما هستند. وجود L-Theanine در آن که یک عامل آرام بخش طبیعی است که با کافئین تاثیر گذار میباشد، انرژی شادی آوری را در طول روز برای شما فراهم کند. و به رفع خواب آلودگی کمک می کند.

۵. جوانه گندم

جوانه گندم به عنوان یک انرژی زا طبیعی شناخته شده است. این گیاه مایعی قوی برای تامین ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی ضروری میباشد. ممکن است که خیلی ها طعم آن را دوست نداشته باشند. یک لیوان جوانه گندم را به برنامه غذایی روزانه خود به خصوص صبح ها اضافه کنید.

۶. آب سیب

سیب شامل مقدار کافی از قند طبیعی و ویتامینی میباشد که شما را کاملا بیدار و هوشیار نگه میدارد. برای از بین بردن خواب آلودگی می توانید یک میوه کامل از آن را بخورید یا آب سیب را بنوشید.

۷. چای سبز
وابستگی خود به کافئین را کاهش دهید و به چای سبز که حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه یا چای سیاه است روی بیاورید. چای سبز را در طول روز بدون افزودن هرگونه کالری بنوشید و بدون احساس بی حالی هوشیار و بیدار بمانید.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=10988

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.