• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
امروز 0
1

کرمانشاه پتانسیل تبدیل به قطب گردشگری سلامت کشور را دارد

  • کد خبر : 8772
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
کرمانشاه پتانسیل تبدیل به قطب گردشگری سلامت کشور را دارد
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود و برنامه‌های پیش رو کرمانشاه می‌تواند به قطب گردشگری سلامت کشور تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از ایرنا، علی صابر روز پنجشنبه در جلسه گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: داشتن مرز مشترک با بخش عربی و کُردنشین کشور عراق و نیاز بیماران این کشور به خدمات درمانی، فرصتی را پیش روی استان کرمانشاه قرار داده تا در حوزه گردشگری سلامت تاثیرگذار باشد.

معاون گردشگری استان کرمانشاه اضافه کرد: هم‌اکنون تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی استان دارای مجوز گردشگری سلامت هستند و فعالیت‌هایی را در این حوزه انجام می‌دهند.

وی افزود: احصای موانع و مشکلات دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز گردشگری سلامت با بیمارستان‌های خدمات دهنده در این حوزه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

صابر تاکید کرد: گردشگری سلامت یکی از ارزآورترین انواع گردشگری است که می‌تواند بخش‌های متعددی را درگیر کند.

وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در حوزه احداث هتل بیمارستان‌ها در استان کرمانشاه انجام شده که با بهره‌برداری از آن‌ها می‌توان این نوید را داد که کرمانشاه به قطب گردشگری سلامت کشور تبدیل شود.

معاون گردشگری استان کرمانشاه در خاتمه تصریح کرد: باید در استان با یک برنامه‌ریزی منسجم فرآیند ورود، ماندگاری و خدمات‌دهی برای گردشگران این حوزه تعریف و اجرایی شود.

در این جلسه مقرر شد طی جلسه‌ای با حضور دفاتر و مراکز درمانی، این مشکلات بررسی و راهکارهای مناسب برای هم افزایی بیشتر ارایه شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=8772

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.