• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

بهترین راه کاهش وزن چیست؟

  • کد خبر : 744
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۱۱
بهترین راه کاهش وزن چیست؟

بدون انجام جراحی‌هایی مانند اسلیو معده یا لیپوساکشن، بدون کاهش کالری دریافتی یا افزایش کالری‌سوزی با ورزش نمی‌توانید وزن کم کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر ، «بسیاری از فرهنگ‌ها و کشورها در سراسر جهان رژیم غذایی منحصربه‌فرد آن منطقه یا مردم را دارند. امروزه کلمه رژیم بیشتر برای توصیف شیوه‌ای از غذاخوردن استفاده می‌شود که در آن میزان مصرف مواد غذایی مختلف تنظیم شده و کالری‌ها با هدف نهایی دستیابی به کاهش وزن محدود می‌شوند.

برای کاهش وزن پایدار و سالم، باید تمام کالری مصرفی روزانه را کاهش دهید. بیشتر افراد برای کاهش وزن باید رژیم عادی خود را تغییر دهند و مصرف مواد غذایی سالم و مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی، غلات سبوس‌دار، مغزها و روغن‌ها را جایگزین کنند.

نکاتی که لازم است در پروسه‌ی رژیم لاغری به خاطر بسپارید:

– به هیچ‌ وجه برای کاهش وزن، حذف یک وعده غذایی کامل یا ناشتابودن برای مدت طولانی توصیه نمی‌شود.

– نباید حتی یگ گروه از مواد غذایی را به طور کامل حذف کنید.

– ورزش شدید، به خصوص اگر قبلاً ورزش منظمی انجام نداده باشید، می‌تواند مضر باشد.

– از مصرف هر گونه مکمل لاغری تأییدنشده خودداری کنید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن چیست؟

تا به امروز هیچ «بهترینی» در میان رژیم‌های کاهش وزن یافت نشده؛ چرا که هر استراتژی موفقیت‌آمیزی برای کاهش وزن باید شامل یک الگوی غذایی باشد که مصرف کالری را کاهش ‌دهد، مبتنی بر بهبود کیفیت غذاهای مصرفی باشد و مهم‌تر از همه به گونه‌ای باشد که در طولانی‌مدت بتوان آن را رعایت کرد.

آیا لاغری بدون رژیم ممکن است؟

بدون انجام جراحی‌هایی مانند اسلیو معده یا لیپوساکشن، بدون کاهش کالری دریافتی یا افزایش کالری‌سوزی با ورزش نمی‌توانید وزن کم کنید. همچنین ثابت شده که لیپوساکشن در کاهش وزن مداوم و طولانی‌مدت بی‌اثر است. کاهش مصرف کالری، به‌خصوص اگر با رژیم غذایی معمولی فرد ترکیب شده باشد، می‌تواند در کاهش وزن بسیار اثربخش باشد.

در مجموع افرادی که بدون تغییر رژیم غذایی و فقط با ورزش‌کردن می‌خواهند وزن کم کنند، وزنشان بسیار کمتر از حد انتظار کاهش می‌یابد./خبرآنلاین

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=744

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.