• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

۲۹ ژن عامل آکنه شناسایی شد

• ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
۲۹ ژن عامل آکنه شناسایی شد
محققان انستیتوی ملی سلامت انگلیس توانستند ۲۹ بخش جدید از ژنوم انسان را شناسایی کنند که در بروز عارضه آکنه اثرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از پایگاه خبری ساینس، در این تحقیقات که بزرگترین تحقیقات از نوع خود محسوب می‌شود، تمام ژنوم ۲۰.۱۶۵ شخص مبتلا به آکنه و ۵۹۵.۲۳۱ شخص سالم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این اطلاعات از ۹ مجموعه داده مورد استفاده در تحقیقات مختلف در سراسر جهان گردآوری شده است.

در نتیجه این مطالعه مشخص شد ۲۹ واریان ژنتیکی در تمام افراد مبتلا به آکنه وجود دارد و تعداد واریان‌های ژنتیکی شناخته شده که با آکنه ارتباط دارند، در مجموع به ۴۶ واریان رسید.

محققان بر این باورند که با استفاده از نتایج این مطالعه می‌توانند درمان‌های موثری برای آکنه شناسایی کنند. آکنه یک التهاب پوستی است که به صورت جوش‌های قرمز و معمولا چرکی در پوست و به ویژه صورت ظاهر می‌شود و اغلب در نوجوانان شایع است.‌

مصرف غذاهای چرب و شیرین التهابات آکنه را افزایش می‌دهد. اختلالات هورمونی، رژیم غذایی پرچرب، دستکاری جوش‌های صورت، سفرها مداوم هوایی، استرس، استفاده از داروهای خاص و تغییرات جوی مهمترین دلایل بروز آکنه هستند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications  منتشر شده است.