• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

به برکت انقلاب اسلامی دانشگاه ها هم کمی و هم کیفی توسعه پیدا کرده اند

  • کد خبر : 6688
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
به برکت انقلاب اسلامی دانشگاه ها هم کمی و هم کیفی توسعه پیدا کرده اند
خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی: اینکه سرکار خانم دکتر داداندیش رئیس دانشگاه تهران غرب، یک بانوی انقلابی است و این واحد را از یک مدرسه سما به یک دانشگاه ارزشمند موثر تبدیل کرده بسیار اهمیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تسریر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک چهل و سومین سالگر پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین شانزدهمین سالگرد تاسیس واحد تهران غرب و تاسیس کانون معرفت رضوی گفت: در این چهل و سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت ها و ضعف هایی داشتیم. تحلیل من این است که علت پیشرفت های انقلاب که در زمینه های مختلف داشتیم حرکت های جهادی مردمی بوده است. ایران با همه تحریم ها و کودتاها و حملات نظامی و غیرنظامی و جنگ شناختی در حوزه های مختلف علمی، پزشکی و زمینه های مختلف دیگر جزو کشورهای مطرح منطقه ای و جهانی است. اینکه در نانو تکنولوژی جز چهار کشور جهان هستیم سخن کوچکی نیست.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: وقتی حرکت ها و فعالیت های جهادی مردمی نخبگانی است این رشد و تولید اتفاق می افتد. اما هرگاه این روحیه جهادی نباشد و مدیریت ما مدیریت کارتابلی باشد نتیجه مطلوبی نخواهیم داشت و نداشته ایم. نه سنتی های متهجر در رشد انقلاب نقش داشتند و نه شبه روشنفکرهای غرب زده. همه اینهایی که در پیشرفت انقلاب نقش داشته اند کسانی اند که در کانتکس تفکر امام بوده اند.

وی با اشاره به اینکه باید حکومت داری ما به حکمرانی تبدیل شود اضافه کرد: علت ضعف ها را فقدان حکمرانی می دانم وراه حل را هم تشکیل حکمرانی می دانم.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه ضمن تبریک به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب که این واحد را از یک مدرسه سما به یک دانشگاه ارزشمند موثر تبدیل کرده ادامه داد: دانشگاه ها هم کمی و هم کیفی توسعه پیدا کرده که این از برکت انقلاب است. اما چرا دانشگاهی که ۹۰ سال از تاسیس آن گذشته نباید چند نظریه پرداز داشته باشد. چرا ما جرات و جسارت اندیشیدن نداریم. از الان تدبیر کنید اگر شانزدهین سالگرد این دانشگاه به سی سالگی رسید چند نظریه پرداز داشته باشید و این زمانی اتفاق می افتد که علم را به حکمت تبدیل کنید. یعنی دانش کارآمد.

وی با بیان اینکه کانون معرفت رضوی طرح مبارک و ارزشمندی است از تمام کسانی که برای پیاده سازی این طرح کمک کرده اند قدردانی کرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: امام رضا علیه السلام الگوی ترویج علمش گفتگوی مبتنی بر اخلاق و منطق است. اگر این شاخص را در این کانون معرفت رضوی دنبال کنیم قطعاً مفید، درس آموز و برای رشته های مختلف به عنوان یک الگو ترویج خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6688

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.