• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

صیانت از باورهای اعتقادی جوانان از وظایف ماست

  • کد خبر : 6680
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
صیانت از باورهای اعتقادی جوانان از وظایف ماست
حجت الاسلام شریفانی: اولین و بزرگترین خدمتی که معمار انقلاب حضرت امام خمینی به این مجموعه کرد این بود که دو سنگر ارزشمند دانشگاه و حوزه این دو قشر فرهیخته را رفیق هم قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تسریر، حجت الاسلام شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشکر از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برای برگزاری این مراسم گفت: وقتی عده ای می خواهند این نظام و انقلاب را به هر شیوه ای نقد کنند و زیرذربین خود قرار دهند، جا دارد در این فصل یعنی فصل ۲۲ بهمن سالانه از برکات انقلاب اسلامی در این محافل علمی ذکر خیری به میان بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: نعمت استقلال، خودباوری و آزادی از برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا است. در کشور آزادی زندگی می کنیم و به خودباوری رسیده ایم و این جای شکرگذاری دارد. با تلاش عالمانه این مراکز ان شاالله این اقتدار علمی در کشور تثیبت می شود و استقلال روز به روز پررنگ تر و ارزشمندتر خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اولین و بزرگترین خدمتی که معمار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به این مجموعه کرد این بود که دو سنگر ارزشمند دانشگاه و حوزه این دو قشر فرهیخته را رفیق هم قرار داد.

حجت الاسلام شریفانی با اشاره به راه اندازی کانون معرفت رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: دین از سه رکن احکام، اخلاقیات، اعتقادات تشکیل می شود. اعتقادات هرچند نتیجه دین نیست اما نگهدارنده دین است. باورهای جوانها بیش از هرچیزی مورد هجمه است و صیانت از باورهای اعتقادی جوانان از وظایف ماست.

وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با روشهای نو و هنرمندانه و متناسب با شرایط و زمان بنیادهای فکری و اعتقادی جوانهای عزیزمان را حفاظت کنیم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قوامی خطیب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ضمن تشکر از مسئولین واحد تهران غرب که برای راه اندازی کانون معرفت رضوی در این واحد دانشگاهی پیش قدم شدند، گفت: افتتاح کانون رضوی با یاری علی ابن موسی الرضا (ع) و علاقه مندی دانشجویان بوده است و اولین کانون معرفت رضوی تهران، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب راه اندازی شد.

حجت الاسلام قوامی افزود: ماه رجب و دهه فجر است و به برکت انقلاب اسلامی روحانیون در دانشگاه حضور دارند. این فرصتی است که خداوند به ما داده که بتوانیم وظیفه طلبگی خود را در دانشگاه به نحو احسن انجام بدهیم و تلاش خواهیم کرد اخلاق را در دانشگاه نهادینه کنیم.

وی در پایان افزود: پاسخگویی به شبهات دینی و شناساندن معارف رضوی به دانشجویان از اهداف کانون رضوی است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6680

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.