• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

برداشت بافت از ۸۰۰ جسد درسال جاری

  • کد خبر : 6168
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
برداشت بافت از ۸۰۰ جسد درسال جاری
رئیس بانک سلول، بافت و عضو سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که اهدای بافت از سوی اجساد می تواند منجر به نجات جان چندین بیمار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، دکتر سعید شاه حسینی در نشست خبری سازمان پزشکی قانونی که ظهر امروز در محل این سازمان برگزار شد گفت: در حال حاضر با اقدامات و رایزنی هایی که انجام می شود در حدود ۳۰ درصد از مواردی که پزشکی قانونی ورود می کند موفق شدیم تا رضایت خانواده ها و اولیای دم برای احیای بافت از اجساد را اخذ کنیم که این موارد در بیماران نیازمند قرنیه ، دریچه های قلب، بیماران پوستی ، تولید محصولات پودر استخوان و غیره کاربرد دارد.

وی ادامه داد: البته ما همچنان نتوانسته ایم تا نیاز کشور و در واقع بیماران داخل کشور به این بافت ها را صد در صد برآورده کنیم و از این رو سالانه حدود ۳۰۰ میلیون دلار ارز بابت ورود این محصولات از کشور خارج می شود.

رئیس بانک سلول، بافت و عضو سازمان پزشکی قانونی کشور ابراز امیدواری کرد که می توان با فرهنگ سازی پیرامون اهدای بافت از اجساد این نیاز را در داخل تامین کرده و علاوه بر این که از ورود ارز از کشور جلوگیری می شود، بتوان جان باختگان و موارد فوتی را نیز در زندگی بخشی و نجات جان افراد دیگری سهیم کرد.

وی درباره این که در سال جاری عملیات اهدای بافت از چند جسد انجام شده است، گفت: حدود ۸۰۰ متوفی در ۱۰ ماهه امسال داشتیم که عملیات بافت از آنها انجام شده و این افراد در درمان ونجات جان هزاران نفر نقش داشتند.

رئیس بانک سلول، بافت و عضو سازمان پزشکی قانونی کشور درباره این که آیا عملیات اهدای برداشت بافت از اجساد فقط در تهران و از سوی پزشکی قانونی انجام می شود، افزود: به طور کلی محوریت این موضوع با پزشکی قانونی است؛ البته در مورد واردات پزشکی قانونی نقشی ندارد و شرکت هایی این کار را انجام می دهند و علاوه بر تهران در استان های فارس و خراسان رضوی نیز این عملیات انجام می شود.

شاه حسینی افزود: البته وزارت بهداشت نیز به چند بیمارستان معدود مجوز این کار را داده است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6168
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.