• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

جزئیات برگزاری آزمونهای «سلامت روان دانش آموزان»

  • کد خبر : 6143
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
جزئیات برگزاری آزمونهای «سلامت روان دانش آموزان»
غربالگری و برگزاری آزمون های سلامت روان دانش آموزان آغاز شده و مهلت شرکت در آن تا پایان اسفندماه تعیین شده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش درباره پایش سلامت روان دانش آموزان گفت: غربالگری و برگزاری آزمون های سلامت روان دانش آموزان آغاز شده و مهلت شرکت در آن تا پایان اسفندماه تعیین شده است.

مسعود شکوهیبا بیان اینکه نظام مراقب اجتماعی دانش آموزان(طرح نماد) در سنوات گذشته در ۳۵ منطقه آموزشی کشور به اجرا درآمده بود اظهار کرد: شمار مناطق تحت پوشش طرح نماد در سال جاری از ۳۵ به ۱۷۰ منطقه آموزشی رسیده است.

وی افزود: همچنین ۲۰ هزار مدرسه و بیش از پنج میلیون دانش آموز در پایلوت طرح نماد قرار دارند.

۱۵۷۰؛ خط تلفنی اورژانس اجتماعی دانش آموزان

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از جمله آخرین اقدامات زیرساختی مهم پیرامون توسعه طرح نماد، خط ملی نماد (خط تلفن چهار رقمی ۱۵۷۰ ) یا همان اورژانس اجتماعی دانش آموزان بود که در سال جاری به بهره برداری رسید و هم اکنون فعال است گفت: خط ملی نماد به ما کمک می کند در کنار سایر ابزارها، فوریت های روانی و اجتماعی دانش آموزان در سراسر کشور در قالب یک سامانه و سیستم یکپارچه شناسایی و خدمات لازم برای رسیدگی به آنها ارائه شود.

آغاز آزمونهای سلامت روان دانش آموزان/مهلت شرکت تا پایان اسفند

شکوهی با اشاره به اینکه در حال تکمیل فرایندها و حلقه‌های طرح نماد هستیم، درباره پایش سلامت روان دانش آموزان نیز توضیح داد و گفت: غربالگری و برگزاری آزمون های سلامت روان دانش آموزان آغاز شده است و مهلت شرکت در آن تا پایان اسفندماه تعیین شده است.

وی درباره مشمولان آزمون های سلامت روان اظهار کرد: ۱۷۰ منطقه آموزشی که در پایلوت طرح نماد هستند آزمون های سلامت روان را برای دانش آموزان در هر سه مقطع تحصیلی برگزار می کنند، اما برای سایر مدارس، آزمون های سلامت روان برای دانش آموزان در پایه های تحصیلی هفتم و هشتم برگزار می شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش افزود: برای هدایت تحصیلی هم می شود از نتایج آزمون های سلامت روان کمک گرفت؛ اما به طور کلی آزمون غربالگری توانایی و رغبت را برای هدایت تحصیلی دانش آموزان داریم و آزمون های سلامت روان به منظور  پایش سلامت روان دانش آموزان برگزار و معمولا اردیبهشت ماه نتایج آن استخراج می شود.

شکوهی ادامه داد: شرکت در آزمون های سلامت روان برای دانش آموزان الزامی نیست، اما معمولا سعی می کنیم آنها را برای شرکت در این آزمون ها ترغیب کنیم.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=6143
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.