• امروز : پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
0

برگزاری جشنواره فیلم فجر راضی کننده بوده است

  • کد خبر : 5923
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۴۵
برگزاری جشنواره فیلم فجر راضی کننده بوده است
مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، با بیان اینکه برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر راضی کننده بوده است، گفت: اگر بخواهد اتفاقی اساسی رخ دهد باید آن مسائل را در بستر فرهنگ ببرند، اگر اتفاقی فرهنگی شود قطعا تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، محمد هاشمی، در حاشیه بازدید ار چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: متاسفانه در حال حاضر اوضاع کرونایی کشور اصلا خوب نیست، به ویژه سویه جدید اومیکرون را داریم که باید بیش از پیش مراقبت کرد. به ویژه اینکه درگیری و گسترش بسیاری دارد و در سویه‌های قبلی کودکان چندان درگیر نمی‌شدند و نامحسوس بود ولی تاکنون ۲۰ درصد از مبتلایان ما کودکان بودند.

وی درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر در شرایط کرونا گفت: وقتی یک رویداد فرهنگی مانند جشنواره فیلم فجر قرار است برگزار شود، باید مقدمات آن برای رسیدن به آن نیت مطلوب انجام شود. یکی از آن ها پیشگری‌های بهداشتی است. دوستان ما از وزارت بهداشت هم که در اینجا حضور دارند به چند دلیل است یکی از آن حضور نمادین است. سال گذشته همین زمان حدود ۷۰۰ فوتی داشتیم و تا دو هفته پیش این رقم به زیر ۲۰ نفر رسیده بود. ما امیدوار بودیم این عدد کمتر شود ولی متاسفانه استقبال ضعیفی که از دوز سوم واکسن شد و تاکنون حدود ۲۲ درصد برای دوز سوم مراجعه کردند. در رعایت پروتکل‌ها عادی انگاری شد و ما شاهد این بودیم که وضعیت کشور به رنگ نارنجی، زرد و قرمز درآمد. اکنون نزدیک به هشت مرکز استان به رنگ قرمز درآمده که این اصلا اتفاق خوبی نیست.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: در این وضعیت باید ببینیم چه اتفاقی پیش می‌آید قبلا ما یک سری پروتکل ها تعریف کرده بودیم اگر آن پروتکل‌ها رعایت شود فکر نمی کنم مشکلی پیش آید. لذا باید چشم‌انداز همه چیز را ببینیم و بدترین حالت ها را در نظر بگیریم، اگر فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل ها رعایت شود فکر نمیکنم مشکلی پیش آید.

وی درباره استقرار تیم واکسیناسیون در برج میلاد و لزوم کنترل در سایر سینماهای مردمی، همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: قطعا باید این استقرارها باشد و جزو پروتکل ها است ولی آن کسی که باید بیش از بقیه رعایت کند تک تک ما هستیم. سه راه حل ساده دارد و آن هم استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و مهم تر از همه واکسیناسیون. درباره دوز سوم، در حال حاضر سبد خوبی از محصولات وطنی باکیفیت اثر بخشی بالا وجود دارد که در کنار باقی محصولات وارداتی است. آنچه که مهم است درباره کودکان است که کودکان ۹ تا ۱۲ سال قرار است فعلا سینوفارم و پاستاکووک دریافت کنند.

هاشمی اضافه کرد: برگزاری جشنواره فیلم فجر تاکنون که راضی کننده بوده است. امیدوارم که در پیک جشنواره پروتکل ها رعایت شود و اتفاق خوب جشنواره با سلامتی همراه باشد و ما شاهد آن نباشیم که بعد از جشنواره شمار مبتلایان بیشتر شود. امیدوارم همه با هم رعایت کنیم و سال آینده در همین زمان شاهد این بیماری منحوس نباشیم. اگرچه زیست با کرونا حتی اگر تعداد مبتلایان به صفر هم برسد در برنامه ما وجود دارد.

وی درباره حمایت وزارت بهداشت از فیلم‌ها با موضوع کرونا گفت: اگر بخواهد اتفاقی اساسی رخ دهد باید آن مسائل را در بستر فرهنگ ببرند، اگر اتفاقی فرهنگی شود قطعا تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود. ما وقتی به محضر مقام معظم رهبری رسیدم ایشان گلایه کردند که رشادت های کادر درمان دیده نشده است. ما بعد از کرونا اقداماتی کردیم که مهم ترین آن «سلیمان سلامت» و طرح شهید سلیمانی است که کمک کرد جامعه به سمت واکسیناسیون بهتر برود. این طرح با استقبال خوبی مواجه شد و سال آینده هم آن را برگزار می کنیم. همان طور که سال ها گذشت، درباره دفاع مقدس نگارش و مستند سازی کردیم در خصوص کرونا نیز باید با اندیشه بلند و قوی اتفاقاتی که در کورانش هستیم را ثبت و ضبط کنیم. امیدوارم هر سال که گذشته و قدمت و غنای این جشنواره سال به سال بیشتر می شود، سال دیگر شاهد این باشیم که آثاری درباره رشادت های کادر درمان را به منصه ظهور بکشاند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5923
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.