• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

استقبال نیکاراگوئه از تولیدات دارویی ایران

  • کد خبر : 5898
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
استقبال نیکاراگوئه از تولیدات دارویی ایران
قائم مقام وزارت بهداشت نیکاراگوئه، بر اهمیت تامین نیازهای دارویی کشورش از ایران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، دکتر «کارلوس ساینز» قائم مقام وزارت بهداشت نیکاراگوئه در جلسه‌ای که به منظور تأمین نیازهای دارویی این کشور از ایران توسط سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی ترتیب داده شده بود، گفت: این موضوع برای ما دارای اهمیت بالایی است که بتوانیم این گام‌ها را به صورت مستحکم برداریم.

وی افزود: ما آمادگی خود را به منظور تأمین دارو و توسعه خطوط شرکت راموس و اخذ کمک‌های فنی از ایران اعلام کرده ایم، ضمن اینکه یک تفاهم نامه مشترک بین نهادهای رگولاتوری دو کشور می‌تواند تأمین دارو و مراحل ثبت داروها را تسریع نماید.

در این دیدار فرامرز اختراعی رئیس سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی ایران، با تاکید بر توانمندی‌های کشورمان در تولید مواد دارویی، بسته بندی، ماشین آلات و داروهای ساخته شده به منظور تأمین نیازهای نیکاراگوئه، بر ایجاد خطوط تولید در آن کشور به منظور انتقال تکنولوژی و دستیابی به بازارهای آن منطقه اعلام آمادگی نمود.

وی گفت: عقد این تفاهم نامه مشترک می‌تواند بازارهای بسیار خوبی در آن منطقه برای شرکت‌های ایرانی ایجاد نماید و همچنین تأمین این داروها از ایران فرصت مناسبی برای نظام سلامت نیکاراگوئه در جهت کاهش هزینه‌های دارویی و توسعه خطوط تولید در آن کشور است.

در ادامه خانم «کارال دلرادو» مدیر کل امور دارو وزارت بهداشت نیکاراگوئه و خانم «تامارا سانچز» از وزارت امور خارجه نیکاراگوئه و آقای «ایساک براوو جان» سفیر نیکاراگوئه در ایران نیز به بیان نقطه نظرات خود در خصوص موضوع صادرات دارو از ایران به نیکاراگوئه پرداختند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5898
  • منبع : مهر

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.