• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

معاون وزیر علوم: ایران رتبه ۱۵ جهان را در تولید علم دارد

  • کد خبر : 5850
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
معاون وزیر علوم: ایران رتبه ۱۵ جهان را در تولید علم دارد
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: جایگاه علمی ایران در بحث تولیدات علمی وضعیت خوبی است بطوریکه اکنون از نظر تولید علم در شاخص های کمی دنیا رتبه ۱۵ را داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، هاشم داداش پور روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه بجنورد اظهار داشت: طبق آخرین یافته ها و داده هایی که در دنیا منتشر شده است ایران در بخش رشد علمی در شاخص های کیفی نیز رتبه ۲۰ را دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه مکان تولید علم و دانش است اظهار داشت: در گام دوم انقلاب بسیار به این مهم تاکید شده است و باید تلاش کنیم در حوزه نوآوری نیز به شاخص های مهم دنیا دست پیدا کنیم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور به پیشرفت کشور در زمینه های مختلف علمی اشاره ای کرد و گفت: در حوزه نانو، هوا فضا و بحث های هسته ای توانسته ایم گام های بزرگی برداریم که باید تلاش ها مضاعف شود تا در بیشتر بخش ها در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

داداش پور در بخش دیگری از سخنانش به تلاش های دانشگاه بجنورد در خصوص ساخت فضاهای آموزشی و ارتقای آن اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر اقدامات خوبی در این دانشگاه صورت گرفته است که این روند باید شتاب بیشتر به خود گیرد.

وی کمبود خوابگاه را اصلی ترین مشکل این مرکز آموزش عالی عنوان کرد و افزود: ساخت خوابگاه باید توسط دولت اتفاق بیفتد اما در سال های اخیر ممنوع اعلام شده است که دانشگاه هایی همچون بجنورد در این خصوص با مشکلاتی مواجه هستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور با بیان اینکه مسیر دانشگاه بجنورد به شهر هم اینک طولانی است گفت: باید مسیر خیابان قیام برای حل مشکل رفت و آمد دانشجویان بازگشایی شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون دانشجویان بعضا برای رسیدن به این مرکز آموزشی مسیری طولانی را طی می کنند که اگر انتهای خیابان قیام باز شود این مسیر به نصف کاهش خواهد یافت و دانشگاه در محدوده شهری قرار خواهد گرفت.

وی بر کمک خیران برای ساخت و ساز فضای دانشگاهی و کمک استانی نیز تاکید کرد و گفت: این سهم باید افزایش یابد.

داداش پور افزود: علاوه بر اعتبارات ملی در چند سال اخیر خیران برای ساخت و ساز در این مرکز آموزش عالی ۲۱ میلیارد تومان کمک کردند و از محل استانی نیز بیش از ۱۱ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۶۶۸ پروژه اقتصادی و عمرانی در این استان با بیش از۲هزار و ۳۸۸ میلیارد تومان افتتاح می شود.

علی بیگ زاده افزود: دانشگاه بجنورد ظرفیت و پتانسیل زیادی برای ارتقای این استان در بخش های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه یک درصد اعتبارات استانی به پژوهش اختصاص یافته است افزود: این اعتبار استانی در اختیار دانشگاه ها قرار گرفته است.

بیگ زاده بر ایجاد فضای خوابگاهی برای دانشگاه بجنورد تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه دانشجویان در فضای غیر استاندارد خوابگاه های بخش خصوصی سکونت دارند که در شان آنان نیست.

هم اینک بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانشجوی مرد و زن در سراسر کشور تحصیل می کنند.

در این آیین از زحمات احمد محقر تقدیر شد و محمد شیخ زاده به عنوان رییس دانشگاه بجنورد معرفی شد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5850
  • منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.