• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

تمام جیک و پوک خانواده خود را با همسر مطرح کنیم؟

  • کد خبر : 5718
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
تمام جیک و پوک خانواده خود را با همسر مطرح کنیم؟
وقتی ما به عنوان عروس و داماد وارد خانواده همسر می‌شویم در واقع به واسطه همسر خود با این خانواده ارتباط گرفته‌ایم و این طبیعی است که تمام مسائل ریز خانوادگی که در زندگی مشترک ما اثری ندارد را با ما مطرح نکنند و در واقع حد و مرز مناسب این ارتباطات باید رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، یک روانشناس با تاکید بر اینکه زوجین باید مسائل خانوادگی اثرگذار در زندگی مشترک را با همسر خود مطرح کنند، درباره چرایی دلخوری برخی زن و شوهرها از همسر به دلیل‌ در میان نگذاشتن تمام مسائل خانواده خود با آنها، گفت: وقتی ما به عنوان عروس و داماد وارد خانواده همسر می‌شویم در واقع به واسطه همسر خود با این خانواده ارتباط گرفته‌ایم و این طبیعی است که تمام مسائل ریز خانوادگی که در زندگی مشترک ما اثری ندارد را با ما مطرح نکنند و در واقع حد و مرز مناسب این ارتباطات باید رعایت شود.

گوهر یسنا انزانی با اشاره به اینکه بعضا قضاوت‌های زوجین از عدم مطرح شدن تمام مسائل ریز خانواده همسر با خود، ریشه در گذشته آنها دارد، با ذکر مثالی اظهار کرد: برای مثال اگر شاهد باشیم که مادر ما آسیب زیادی از مادر شوهر خود دیده، این خاطرات در زندگی مشترک ما نیز اثر می‌گذارد به طوری که ممکن است این روند را در خانواده جدید خود در پیش گیریم و با خانواده همسر برخورد مناسبی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی از مسائل مهم خانواده‌ها که بر زندگی مشترک زوجین اثرگذار است را نمی‌توان پنهان کرد و حتما باید این مسائل با همسران مطرح شود، ادامه داد: البته در این راستا دستورالعمل مشخصی برای همه زوجین وجود ندارد و تنها می‌توان گفت که زوجین در ابتدا باید نسبت به خود و همسر به شناخت مناسبی برسند.

انزانی معتقد است ترس‌های درونی افراد از جمله دلایل ناراحتی زوجین به هنگام‌ مطرح نکردن تمام مسائل ریز خانواده همسر با آنهاست، به طوری که بعضا زوجین می‌ترسند شاید آنقدر دوست داشتنی و یا صمیمی نبوده‌اند که این مسائل و مشکلات با آنها مطرح شود.

به گفته این روانشناس، زوجین باید درباره ترسها و افکار خود با یکدیگر صحبت کرده و دلایل ناراحتی را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه زوجین باید مشخصا بدانند تا چه اندازه قصد دارند به خانواده همسر نزدیک شده و صمیمی شوند تا در همین راستا از خانواده همسر انتظار مطرح کردن تمام مسائل ریز خانوادگی را داشته باشند، تصریح کرد: وقتی ما به عنوان عروس و داماد وارد خانواده‌ای می‌شویم باید بدانیم به خاطر وجود همسر خود با آن خانواده ارتباط گرفته‌ایم و از این رو باید حد و مرز و احترام آنها را نگه داریم. ما هیچ شناختی از آنها نداریم و آنها نیز هیچ شناختی از ما ندارند. با صمیمت و احترام و اعتماد سازی می‌توان این نزدیکی را با خانواده همسر ایجاد کرد. با این حال باید توجه داشته باشیم که حتی اگر چند سال از زندگی مشترک ما بگذرد باز هم ممکن است خانواده همسر ترجیح دهند برخی مسائل را با عروس یا داماد مطرح نکنند و می‌توان در این راستا به آنها حق داد.

انزانی همچنین این را هم گفت که بهتر است زوجین در اوایل ازدواج به شناخت افکار و احساسات هم توجه کرده و متوجه شوند که از زندگی مشترک چه می‌خواهند تا با این مسائل راحت‌تر برخورد کنند.

وی با تاکید بر اهمیت شناخت دیدگاه همسران نسبت به خانواده، افزود: باید ببینیم دیدگاه و تعریف همسر ما از خانواده، مادر زن یا مادر شوهر، پدر زن یا پدر شوهر و… ‌چیست و چه انتظار، بینش و تصوری از آنها دارد، چراکه این شناخت به ما کمک می‌کند چطور با خانواده همسر وارد ارتباط شویم و حد و مرزها و احترامات را نگه داریم. بعضا اینکه پدر یا مادر ما با خانواده همسر خود چطور وارد ارتباط می‌شود بسیار مهم است و می‌تواند نگرشی در ما ایجاد کند که ما نیز همانگونه با خانواده همسرمان وارد ارتباط شویم.

این روانشناس در پایان سخنان خود به زوجین توصیه کرد: باید بدانیم که همسر ما اولویت زندگی مشترک ما است و امکان دارد در چنین مواقعی دچار ترسهای درونی یا خطاهای ذهنی شود، از این رو ما موظف هستیم به همسر خود و احساسات او توجه کرده و راجع به این افکار با همسر صحبت کنیم تا بتوانیم شرایط را مدیریت کرده و در صورت لزوم از کمک روانشناسان بهره بگیریم.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5718
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.