• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

درمان دردهای کف پا با تزریق چربی

  • کد خبر : 5349
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
درمان دردهای کف پا با تزریق چربی
محققان روش جدیدی را برای درمان بیماری پا به نام «التهاب غلاف کف پا» پیدا کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبرگ اعلام کردند؛ تزریق چربی بیمار به کف پا می‌توان برای کسانی که از یک بیماری شایع و دردناک به نام “التهاب غلاف کف پا” (plantar fasciitis) رنج می‌برند، مفید باشد.

التهاب غلاف کف پا یکی از شایع‌ترین علل درد پاشنه پا است که حدود دو میلیون نفر در ایالات متحده از آن رنج می‌برند.

به گزارش اس تی دی، دکتر “جفری گوسنوف” (Jeffrey Gusenoff) جراح پلاستیک دانشگاه پیتسبرگ گفت: در این مطالعه ما نشان دادیم که تزریق چربی به پا، درد پاشنه پا را کاهش می‌دهد، به بیماران کمک می‌کند تا بتوانند مجدد به فعالیت‌های روزمره و ورزش خود بپردازند و در کل کیفیت زندگی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

التهاب کف پا درد بسیار شدیدی را ایجاد می‌کند و به گونه‌ای است که وقتی فرد از حالت نشسته یا از حالت خواب بلند می‌شود، درد شدیدی را تجربه می‌کند که برخی افراد آن را مانند میخی توصیف می‌کنند که درست از پاشنه آن‌ها می‌گذرد.

محققان این مطالعه با الهام از خواص بازسازی سلول‌های بنیادی چربی، تکنیکی را ابداع کردند که طی آن از چربی برداشت شده از شکم یا سایر قسمت‌های بدن بیمار برای درمان این بیماری استفاده می‌کنند.

جفری گوسنوف گفت: در چربی، سلول‌های بنیادی و فاکتور‌های رشد وجود دارند که به تامین خون تازه کمک می‌کنند که این امر نیز باعث بهبود زخم می‌شود. ما در این مطالعه از یک سوزن صاف برای سوراخ کردن التهاب غلاف کف پا استفاده کردیم چرا که این کار باعث ایجاد جراحت کوچک و تحریک روند بهبودی می‌شود. سپس سوزن را بیرون آورده و مقدار کمی از چربی بیمار را در آنجا تزریق می‌کنیم.

شکل حاد التهاب غلاف کف پا را می‌توان با کشش، کفش طبی یا تزریق کورتیزون درمان کرد اما حدود ۱۰ درصد از بیماران کاملا درمان نمی‌شوند و کلاژن پای آن‌ها تحلیل می‌رود و التهاب غلاف کف پای آن‌ها بیشتر می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5349

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.