• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
0

شرکت های دارویی بایوتک وارد حوزه تولید غذا شوند

  • کد خبر : 5121
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
شرکت های دارویی بایوتک وارد حوزه تولید غذا شوند
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، از شرکت های دارویی بایوتک خواست وارد حوزه تولید غذا شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، سورنا ستاری، صبح سه شنبه پنجم بهمن ۱۴۰۰ در دومین کنگره و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته در محل هتل المپیک تهران، با اشاره به جایگاه بایوتک در عرصه تولید محصولات مختلف از جمله داروهایی با فناوری بالا، گفت: از شرکت‌های دارویی بایوتک می‌خواهم وارد حوزه غذا شوند.

وی با تاکید بر اینکه بازار غذا تضمین شده است، افزود: ما نباید ۱۰ میلیارد دلار غذا وارد کنیم. زیرا، مشکل ما را بایوتک حل می‌کند.

ستاری با عنوان این مطلب که بین صنعت و کارخانه فرق است، گفت: کارخانه مثل خودروسازی است که فقط قطعات را سر هم می‌کنیم. اما، صنعت آن است که خط تولید خود را نیز دارد و این مهم، در زمینه تولید محصولات بایوتک وجود دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با عنوان این مطلب که فناوری ماحصل سرمایه گذاری بخش در پژوهش است، افزود: از دانشگاه، واکسن و دارو بیرون نمی‌آید. زیرا، ساختار دولت به گونه‌ای نیست که بتواند این محصولات را تولید کند. بلکه، کار دولت تسهیل گری است.

ستاری ادامه داد: کار دولت این است که ریسک سرمایه گذاری را برای بخش خصوصی پایین بیاورد.

وی با عنوان این مطلب که مبارزه با تفکر نفتی نیازمند حمایت از تولید محصولات بیوتکنولوژی است، گفت: توسعه هیچ چیزی جز فرهنگ نیست. اگر فرهنگ درست شود، سخت افزار آن هم می‌آید. کنار گذاشتن فرهنگ نفتی، نیازمند حمایت از توسعه فرهنگی در زمینه تولید محصولات بیوتکنولوژی است.

ستاری افزود: هر جا که تعداد شرکت‌های دانش بنیان کمتر بوده است، سوبسید بیشتر داده ایم و بیشترین بودجه و دلار ۴۲۰۰ تومانی را بابت عدم توجه به شرکت‌های دانش بنیان داده ایم.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5121

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.