• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

تاثیر واکسن کووید ۱۹ در مبتلایان به سرطان کم است

  • کد خبر : 5083
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
تاثیر واکسن کووید ۱۹ در مبتلایان به سرطان کم است
مطالعات نشان می دهد تاثیر واکسن کووید ۱۹ در مبتلایان به سرطان که تحت درمان هستند کم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از ساینس دیلی، نتایج یک مطالعه توسط محققان کلینیک مایو نشان داده است که بیماران مبتلا به سرطان که شیمی‌درمانی دریافت می‌کنند و تحت برخی درمان‌های هدفمند، مانند مهارکننده‌های CDK۴/۶ و درمان‌هایی که سلول‌های B را هدف قرار می‌دهند، هستند ممکن است پاسخ ایمنی ناکافی به واکسیناسیون کووید ۱۹ نشان دهند.

«سارانیا چامسری»، پزشک متخصص هماتولوژی و سرطان کلینیک مایو، می‌گوید: «برای بیماران مبتلا به سرطان که شیمی‌درمانی می‌شوند، مهم است که واکسن کووید ۱۹ دریافت کنند. این توصیه برای بیماران مبتلا به سرطان که از مهارکننده‌های CDK ۴/۶ استفاده می‌کنند نیز صدق می‌کند. این مهارکننده‌ها دسته جدیدی از داروها هستند که برای درمان سرطان سینه گیرنده هورمون مثبت و HER۲ منفی استفاده می‌شوند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «اگرچه مهارکننده‌های CDK ۴/۶ به طور معمول به اندازه شیمی‌درمانی سرکوب‌کننده سیستم ایمنی در نظر گرفته نمی‌شوند، اما تحقیقات روی بیماران مبتلا به سرطان سینه که این داروها را مصرف می‌کنند نشان داد که آنها فعالیت آنتی‌بادی خنثی‌کننده کمتری از خود نشان می‌دهند.»

دکتر چامسری توصیه می‌کند که سطح آنتی بادی در این بیماران پس از واکسیناسیون آزمایش شود و آنها باید واکسن‌های تقویت کننده کووید ۱۹ را دریافت کنند.

او پیش‌بینی می‌کند اواخر امسال داده‌های بیشتری در رابطه با پاسخ‌های ایمنی گسترده‌تر به واکسیناسیون کووید ۱۹، از جمله پاسخ‌های سلولی و آنتی‌بادی در بیمارانی که شیمی‌درمانی و درمان‌های هدفمند با واکسن‌های تقویتی دریافت می‌کنند، ارائه شود.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5083

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.