• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

آغاز رویداد بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی

  • کد خبر : 5072
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
آغاز رویداد بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی
دومین کنگره و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته از صبح سه شنبه پنجم بهمن ۱۴۰۰ در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، دومین کنگره و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته، از صبح سه شنبه پنجم بهمن ۱۴۰۰ به مدت سه روز در محل هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.

در مراسم افتتاحیه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه بهرام دارایی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو و همچنین جمع زیادی از مدیران صنعت بیوتکنولوژی پزشکی، حضور دارند.

در دومین رویداد محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته، شرکت‌های فعال در حوزه تولید داروهایی با فناوری بالا حضور دارند که هدف اصلی آنها، صادرات محصولات پزشکی دانش بنیان به خارج از کشور است.

تولید محصولات بیوتکنولوژی پزشکی که نیازمند فناوری و دانش بالایی است، تقریباً در دنیا کشورهای اندکی هستند که چنین توانایی و علمی را دارند و جمهوری اسلامی ایران، یکی از معدود کشورها در زمینه تولید محصولات بیوتکنولوژی پزشکی است.

حمایت از تولید محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و ایجاد تسهیل برای صادرات، می‌تواند ایران را از وابستگی به فروش نفت، بی نیاز کند.

سید حسام الدین مدنی رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی، با اشاره به فعالیت ۴۰ شرکت بایوتک در کشور، گفت: ۵ هزار نفر به صورت مستقیم و ۸۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این حوزه فعالیت دارند.

وی با اشاره به صرفه جویی ارزی محصولات بایوتک که سالانه ۱.۸ میلیارد دلار است، افزود: تاکنون ۸ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی ناشی از تولید محصولات بابوتک در کشور داشته ایم.

مدنی با عنوان این مطلب که ۲۸ محصول بایوتک در حال تولید است و ۱۵ محصول در حال تحقیق و توسعه است، گفت: واکسن اسپایکوژن و آنفلوانزا، از جمله محصولات بایوتک هستند که وارد بازار دارویی کشور شده اند.

وی همچنین از ورود واکسن اسپوتنیک تولید داخل به بازار دارویی کشور خبر داد و افزود: این واکسن تولید داخل، به زودی وارد چرخه واکسن‌های ضد کرونایی خواهد شد.

مدنی گفت: تولید محصولات بیوتکنولوژی باعث شده ۵۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای بیمه‌ها ایجاد شود.

وی با اشاره به انتقال دانش ۶ مورد محصولات بیوتکنولوژی به کشورهای اطراف، افزود: ایران در زمینه تولید محصولات بایوتک، جایگاه اول آسیا را دارد و حتی کشورهای چین و هند نیز، تنوع محصولات ایران را ندارند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5072
  • منبع : مهر

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.