• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

بیمارستان های انتظامی به سیستم موبایل پکس مجهز شدند

  • کد خبر : 4952
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
بیمارستان های انتظامی به سیستم موبایل پکس مجهز شدند
مسئول شبکه و امنیت مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت بهداد انتظامی جمهوری اسلامی ایران از بهره برداری از سیستم موبایل پکس در بیمارستان های انتظامی خبر داد و گفت: با راه اندازی این سیستم، پزشک و بیمار از طریق اتصال با تلفن همراه شخصی می تواند تصاویر رادیولوژی را مشاهده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر از پایگاه خبری پلیس، سرگرد مهندس حمید بوربور در تشریح این خبر اظهار داشت: سیستم پکس، قابلیت های زیادی دارد که بهره برداری از قابلیت جدید این سیستم گام دیگری در راستای جلب رضایتمندی مراجعان محسوب می شود.

وی ادامه داد: در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت بهداد از سال ۱۳۹۲ درصدد فراهم کردن زیرساخت های لازم برای ایجاد رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان های انتظامی ۹ گانه کشور بودیم و فرآیند آماده سازی سرور، نصب نرم افزار و آموزش های کاربری را از سال ها پیش دنبال می کردیم.

مسئول شبکه و امنیت مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت بهداد عنوان کرد: در فاز اول، راه اندازی سیستم پکس در بیمارستان های انتظامی با حذف کلیشه از چرخه خدمات تشخیصی و سیستمی کردن خدمات به مرحله اجرا درآمد.

 بوربور با بیان اینکه این فناوری که در بیمارستان های ۹ گانه انتظامی مورد بهره برداری قرار گرفته، این امکان را فراهم کرده که تصاویر رادیولوژی بیماران از طریق سیستم پکس ذخیره و برای اقدامات تشخیصی و درمانی در اختیار پزشک قرار بگیرد و پزشک با وارد کردن اطلاعات بیمار در سیستم پکس به تصاویر رادیولوژی مورد نظر که از دقت، وضوح  و کیفیتی به مراتب بیشتر از کلیشه برخوردار هستند، دسترسی پیدا  کند.

وی درخصوص راه اندازی سیستم موبایل پکس در فاز دوم گفت: با راه اندازی سیستم موبایل پکس در بیمارستان های انتظامی نیز امکانی فراهم شد تا پزشک و بیمار بتوانند در هر زمان و هر مکانی به تصاویر رادیولوژی مربوطه دسترسی داشته باشند به این ترتیب که بیمار از طریق لینکی که دریافت می کند و اتصال با تلفن همراه شخصی می تواند تصاویر رادیولوژی خود را مشاهده کند.

مسئول شبکه و امنیت مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت بهداد در خصوص اقدامات صورت گرفته در اجرای فاز سوم رادیوگرافی دیجیتال در بیمارستان های انتظامی به تجمیع اطلاعات رادیولوژی و دسترسی و یکپارچه سازی این اطلاعات در همه بیمارستان های انتظامی اشاره و خاطرنشان کرد: در این مرحله از اجرای طرح، اطلاعات رادیولوژی بیمار گیرنده خدمت، از یکی از بیمارستان های انتظامی با وارد کردن اطلاعات بیمار در سیستم پکس سایر بیمارستان های انتظامی قابل رویت خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=4952

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.