• امروز : پنجشنبه, ۱۰ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 30 May - 2024
امروز 2

اخبار ویژه

رژیم پالئو یا غارنشینی چه مزایا و معایبی دارد؟ ال اس دی (LSD) چیست؟ شب ادراری، دلایل و درمان این بیماری تغذیه چه اهمیتی در سرطان روده دارد؟ اختلال شخصیت مرزی یا بیماری بوردرلاین را بشناسید خلط خونی نشانه چیست و چه درمانی دارد؟ رژیم کتوژنیک ۷ روزه بهترین راه برای کاهش وزن سریع کلاستروفوبیا یا تنگناهراسی چیست؟ غذاهای مضر برای پارکینسون چیست؟ سندروم آسپرگر چیست؟ وضعیت نقش‌برجسته‌های ساسانی نگران‌کننده است استفراغ نوزاد و صفر تا صد آنچه باید بدانید رژیم غذایی مناسب وزوز گوش چیست؟ تست ریون و هر آنچه درباره آن باید بدانید اختلال شخصیت اسکیزوئید چیست؟ استپ وزنی چیست؟ رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان نماز اقامه کردند اختلال شخصیت اسکیزوتایپال چیست؟ تشریح تمهیدات ترافیکی در تهران برای تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی/ اعمال محدودیت‌ها از ۴صبح چهارشنبه معاینه فیزیکی و چکاپ بدنی چه ضرورتی دارد؟ اسکلرودرما چیست؟ گیاهان می‌توانند منبع انرژی تجدیدپذیر بعدی باشند ۲۹ روز تا انتخابات؛ واکنش‌ دولتمردان به کاندیداتوری/ چه‌کسانی می‌توانند فردا ثبت‌نام کنند؟ افتتاح بیش از ۲۶ هزار مسکن در استان تهران تعیین قهرمان ۱۲ فصل در هفته پایانی لیگ برتر/ دومین دوئل سرخابی‌ها پرداخت هزینه درمان بیمه تکمیلی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی تا پایان فروردین تصادف خواننده پاپ در اتوبان نیایش/ تمام کنسرت‌ها لغو شد پویش چله خدمت به یاد شهدای خدمت/ ۸ میلیون خدمت در چهل روز

0
Just 30 Minutes Less Sitting Time Per Day Cuts Seniors' High Blood Pressure

روزانه ۳۰ دقیقه کمتر نشستن باعث کاهش فشارخون بالای سالمندان می‌شود

  • کد خبر : 36210
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
روزانه ۳۰ دقیقه کمتر نشستن باعث کاهش فشارخون بالای سالمندان می‌شود
یک مطالعه جدید می گوید سالمندان بعد از برخاستن و تحرک بیشتر، فشارخون شان پایین می آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از هلث دی نیوز، بر اساس گزارشی که در ۲۷ مارس در ژورنال JAMA Network Open منتشر شد، مربیگری سلامت به طور موفقیت آمیزی زمان نشستن را برای گروهی از افراد مسن به میزان بیش از ۳۰ دقیقه در روز کاهش داد.

محققان پی بردند مدت زمان کمتر نشستن منجر به کاهش نزدیک به ۳.۵ امتیاز در فشار خون متوسط سالمندان شد.

آنها خاطرنشان کردند که در مقایسه، افزایش فعالیت بدنی به طور معمول منجر به کاهش متوسط ۴ نمره در فشار خون و کاهش وزن می‌شود.

«دوری روزنبرگ»، محقق اصلی از مؤسسه تحقیقاتی کایسر واشنگتن، گفت: «یافته های ما واقعاً امیدوارکننده است زیرا نشستن کمتر تغییری است که ممکن است برای افراد راحت تر از افزایش فعالیت بدنی باشد، به خصوص برای بزرگسالان مسن که احتمالاً با محدودیت‌هایی مانند درد مزمن یا کاهش عملکرد بدنی زندگی می‌کنند.»

محققان گفتند که بزرگسالان مسن به طور معمول بین ۶۵ تا ۸۰ ٪ از ساعات بیداری خود می‌نشینند. این رفتارهای بی تحرک می‌تواند منجر به بیماری قلبی و دیابت شود.

مطالعه جدید شامل ۲۸۳ سالمند ۶۰ تا ۸۹ ساله تحت پوشش سیستم بهداشت Kaiser Permanente در ایالت واشنگتن بود.

همه ی سالمندان، یک ردیاب فعال و ۱۰ جلسه مربیگری سلامت در طول یک دوره شش ماهه دریافت کردند. در این جلسات، شرکت کنندگان اهدافی را برای کاهش زمان نشستن خود تعیین می کنند.

این بیماری همه گیر مستلزم این بود که بیشتر جلسات مربیگری سلامت از راه دور ارائه شود.

با این وجود، سالمندان توانستند الگوهای نشستن خود را بهبود ببخشند و مدت زمان کمتر نشستن منجر به فشار خون بهتر می‌شود.

Seniors wound up with lower blood pressure after they were coached to get up and move more often, a new study says.

Health coaching successfully reduced sitting time for a group of older adults by just over 30 minutes a day, according to a report published March 27 in the journal JAMA Network Open.

Sitting less led to a reduction of nearly 3.5 points in the seniors’ average blood pressure, researchers said.

By comparison, increased physical activity typically leads to an average 4-point reduction in blood pressure and weight loss an average 3-point reduction, they noted.

“Our findings are really promising because sitting less is a change that may be easier for people than increasing physical activity, especially for older adults who are more likely to be living with restrictions like chronic pain or reduced physical function,” said lead researcher Dori Rosenberg, a senior scientific investigator at the Kaiser Permanente Washington Research Institute in Seattle.

Older adults typically sit between 65% and 80% of their waking hours, researchers said in background notes. Such sedentary behavior can lead to heart disease and diabetes.

The new study involved 283 seniors ages 60 to 89 covered by Kaiser Permanente’s health system in Washington state.

The seniors all received a tabletop standing desk, an activity tracker and 10 health coaching sessions during a six-month period. In these sessions, participants set goals for reducing their time spent sitting.

A control group also received health coaching, but focused on areas of health not related to standing or increasing activity.

The pandemic required most of the health coaching sessions to be delivered remotely.

Nevertheless, the seniors were able to improve their sitting patterns, and more time on their feet led to better blood pressure.

تسریر مراقب سلامتی شماست!

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=36210
  • منبع : https://www.healthday.com

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.