• امروز : چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
امروز 0
0
ADHD Meds Tied to Heart Damage in Young Adult Users

ارتباط داروهای بیش فعالی با آسیب قلبی در افراد بزرگسال

  • کد خبر : 35753
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
ارتباط داروهای بیش فعالی با آسیب قلبی در افراد بزرگسال
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که داروهای محرک اختلال بیش فعالی مانند ریتالین یا آدرال با افزایش خطر ابتلا به کاردیومیوپاتی (تضعیف عضله قلب) مرتبط هستند و این خطر با گذشت زمان افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از هلث دی نیوز، با این حال، محققان به سرعت متوجه شدند که کاردیومیوپاتی در جوانان نادر است، و حتی با استفاده از داروهای ADHD خطر مطلق برای هر یک از بیماران بسیار کم است.

به طور کلی، افراد ۲۰ تا ۴۰ ساله که داروی اختلال بیش فعالی (ADHD) مصرف می کردند، ۱۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به کاردیومیوپاتی در یک سالگی و ۵۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به کاردیومیوپاتی در هشت سالگی بودند، در مقایسه با همسالان خود که داروها را مصرف نمی کردند این مطالعه برای اثبات علت و معلولی طراحی نشده است.

پائولین جرارد، سرپرست تیم تحقیق، دانشجوی سال دوم پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو است و می‌گوید: «هرچه مدت طولانی‌تری بیماران از این داروها استفاده کنند، احتمال ابتلا به کاردیومیوپاتی بیشتر می‌شود، اما خطر آن بسیار کم است.»

او در ادامه افزود: «این یافته دلیلی برای توقف تجویز این داروها باشد. این ریسک وجود دارد، اما کوچک و جزئی است.»

این یافته ها قرار است در ۷ آوریل در نشست سالانه کالج قلب و عروق آمریکا در آتلانتا ارائه شود.

مطالعه جدید بر اساس داده‌های ۸۰ بیمارستان از سراسر ایالات متحده انجام شد و افراد ۲۰ تا ۴۰ ساله را مورد بررسی قرار داد. تیم جرارد میزان کاردیومیوپاتی را در میان بیماران مبتلا به ADHD که داروهای محرک مصرف می‌کردند و افرادی که از نظر سن، جنسیت و شرایط سلامتی مشابه بودند، مقایسه کردند. اما چه کسی داروها را مصرف نکرده است؟

این مطالعه نشان داد که طی یک دوره ۱۰ ساله، خطر نسبی کاردیومیوپاتی در بین افرادی که داروهای محرک برای حدود هشت سال مصرف می‌کردند، افزایش یافته، سپس در دو سال گذشته کاهش یافته است.

با این حال، در اعداد مطلق، بروز کاردیومیوپاتی هنوز بسیار کم بود: تیم جرارد گزارش داد که در سن ۱۰ سالگی، فقط کمتر از ۱٪ از بیمارانی که داروهای ADHD مصرف می کردند، قلب ضعیفی داشتند.

جرارد در ادامه افزود: «به عبارت دیگر، در تقریباً ۲۰۰۰ بیماری که به مدت یک سال از این داروها استفاده می‌کنند ممکن است فقط یکی از آنها به کاردیومیوپاتی مبتلا شوند، اما اگر آنها به مدت ۱۰ سال استفاده کنند، ۱ مورد در هر ۵۰۰ بیمار این اتفاق خواهد افتاد.»

به گفته محققان، همه اینها به این معنی است که پزشکان و بیماران باید از خطر آگاه باشند، اما هیچ تغییری در شیوه های تجویز دارو لازم نیست. آنها گفتند که آزمایش مشکلات قلبی قبل از تجویز داروهای ADHD نیز احتمالاً تضمینی نیست.

ADHD stimulant medications like Ritalin or Adderall appear linked to a heightened risk for cardiomyopathy (a weakening of the heart muscle), and the risk grows with time, new research shows.

However, researchers were quick to note that cardiomyopathies are rare in the young, and even with ADHD medication use the absolute risk to any one patient remains very small.

Overall, folks ages 20 to 40 who were on a medication for attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) were 17% more likely to have cardiomyopathy at one year and 57% more likely to have cardiomyopathy at eight years, compared to their peers who weren’t taking the drugs. The study wasn’t designed to prove cause-and-effect.

“The longer you leave patients on these medications, the more likely they are to develop cardiomyopathy, but the risk of that is very low,” said study lead author Pauline Gerard. She’s a second-year medical student at the University of Colorado School of Medicine.

“I don’t think this is a reason to stop prescribing these medications,” she said. “There’s very little increased risk of these medications over the long term; it’s a real risk, but it’s small.”

The findings are slated to be presented April 7 at the American College of Cardiology annual meeting in Atlanta.

The new study was based on data from 80 hospitals from across the United States, looking at people ages 20 to 40. Gerard’s team compared rates of cardiomyopathy among patients with ADHD who took stimulant meds and people who were matched by age, sex and health conditions but who did not take the drugs.

The study showed that, over a period of 10 years, the relative risk for cardiomyopathy rose among people taking stimulant meds for about eight years, then tapered off during the last two years.

However, in absolute numbers, the incidence of cardiomyopathy was still quite low: At the 10-year mark, just under 1% of patients taking ADHD medications was found to have a weakened heart, Gerard’s team reported.

Put another way, “you can have almost 2,000 patients on these medications for a year and you might only cause one of them to have a cardiomyopathy that they otherwise would not have had, but if you leave them on it for 10 years, 1 in 500 will have that happen,” Gerard said in a meeting news release.

All of this means that doctors and patients should be aware of the risk, but no change in prescribing practices is needed, the researchers said. Testing for heart issues before prescribing ADHD medications is also probably not warranted, they said.

تسریر مراقب سلامتی شماست!

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=35753
  • منبع : https://www.healthday.com

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.