• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

جزییات وام ازدواج ۵۰۰ میلیون تومانی

  • کد خبر : 2807
  • ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
جزییات وام ازدواج ۵۰۰ میلیون تومانی
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، جزئیات دریافت و افزایش وام ازدواج به ۵۰۰ میلیون تومان را توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، “ولی اسماعیلی” رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره مبلغ وام ازدواج در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت اظهار کرد:  دولت در بودجه سال آینده این مسئله را کلی در نظر گرفته بود یعنی پولی در اختیار بانک مرکزی قرار داده بود که بر اساس نیاز، وزارتخانه‌های مربوطه (رفاه و ورزش) وام ازدواج را تقسیم کنند که کمیسیون این مسئله را قبول نکرد و عنوان شد که نظارت مجلس در این طرح زیر سؤال می‌رود.

وی تصریح کرد: امسال همین بند را در الحاقیه بودجه آورده‌ایم و پیشنهاد کمیسیون اجتماعی این بند بوده است؛ ان‌شالله در کمیسیون تلفیق دفاع کنیم و این مسئله رای بیاورد و با تصویب آن برای هر یک از زوجین ۱۵۰ میلیون تومان و جمعاً ۳۰۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است؛ علاوه بر این وام، برای تشویق جوانان به ازدواج نیز، ۱۰۰ میلیون برای دختران زیر ۲۳ سال  و ۱۰۰ میلیون تومان برای پسران زیر ۲۵ سال با بازپرداخت ۱۰ ساله در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی گفت: با احتساب مبلغ وام ازدواج و همچنین وام تشویقی، ۵۰۰ میلیون تومان وام به زوجین با باز پرداخت ۱۰ ساله پرداخت می‌شود که البته بازه زمانی پرداخت اقساط در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت، ۷ ساله بود که کمیسیون اجتماعی زمان اقساط را به ۱۰ سال افزایش داد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف کارمند ضامن در فرایند دریافت وام افزود: به بانک مرکزی اعلام شده که با سفته، ضامن معتبر و همچنین کارت یارانه زوجین وام را پرداخت کند.

اسماعیلی همچنین به حذف بند افزایش ۲ سال سن بازنشستگی را از لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت گفت: در لایحه این مسئله آمده بود اما ما به عنوان کمیسیون تخصصی در این بخش مطالعات و بررسی‌های لازم را انجام داده‌ایم و چون این مسئله مبنای علمی و مستندات کافی نداشت، از لایحه حذف شد.

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=2807
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.