• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

با این روش مبتلایان به سرطان ریه بیشتر زندگی می کنند

  • کد خبر : 2678
  • ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
با این روش مبتلایان به سرطان ریه بیشتر زندگی می کنند
نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که پس از تشخیص سرطان ریه عادت سیگارکشیدن خود را ترک می‌کنند، احتمالاً نسبت به افرادی که به عادت خود ادامه می‌دهند، بیشتر عمر خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از هلث دی نیوز، محققان ایتالیایی به این نتیجه رسیدند که بیماران مبتلا به سرطان ریه که در زمان تشخیص یا مدتی بعد از آن، سیگار را ترک می‌کنند، نسبت به بیمارانی که هرگز آن را ترک نمی‌کنند، مدت زمان زنده ماندنشان تقریباً یک سوم (۲۹%) بیشتر است.

دکتر «ساوریو کاینی»، نویسنده این مطالعه در مؤسسه تحقیقات سرطان، پیشگیری و شبکه بالینی در فلورانس ایتالیا، گفت: «سیگار مهم‌ترین عامل خطر سرطان ریه است. سرطان ریه معمولاً با نرخ بقای نسبتاً ضعیفی همراه است.»

وی خاطرنشان کرد: «سیگار کشیدن مداوم بر سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی می‌گذارد، ریسک عوارض جراحی را افزایش می‌دهد، و اثربخشی پرتودرمانی را کاهش می‌دهد. و احتمالاً مجموع همه این اثرات است که در نهایت منجر می‌شود ترک کنندگان سیگار، شانس بیشتری برای زنده ماندن نسبت به افراد سیگاری داشته باشند.»

به گفته محققان درمان‌هایی مانند پرتودرمانی و شیمی درمانی در غیاب تنباکو مؤثرتر هستند. همچنین نیکوتین موجود در سیگار باعث رشد و پیشرفت تومور در همه سرطان‌هایی می‌شود که سیگار یک عامل خطر شناخته شده برای آنهاست.

این یافته پس از تجزیه و تحلیل ۲۱ مطالعه منتشر شده بین سال‌های ۱۹۸۰ تا اواخر سال ۲۰۲۱ بدست آمد. در مجموع، آنها بیش از ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان ریه را بررسی کردند.

بر اساس این یافته‌ها، این تیم پیشنهاد کرد که برنامه‌های ترک سیگار باید بخشی از برنامه‌های درمانی سرطان ریه باشد تا بیماران تشویق و حمایت لازم را برای افزایش شانس بقای خود دریافت کنند.

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=2678
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.