• امروز : پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
0

پوشش بیمه سلامت برای ساکنان محلات کم‌برخوردار کشور

  • کد خبر : 2476
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
پوشش بیمه سلامت برای ساکنان محلات کم‌برخوردار  کشور
اولین جلسه کارگروه فنی نظارت و ارزیابی طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات کم برخوردار در سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد. در این طرح چند پروژه تعریف شده است که یکی از آنها فراهم کردن بیمه سلامت ساکنین برای محلات کم برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، در اجرای این برنامه کارگروهی به عنوان کارگروه فنی، نظارت و ارزیابی شامل ۷ عضو تشکیل شده است که نمایندگانی از سازمان بیمه سلامت ایران، وزارت بهداشت، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر حضور دارند.

دکتر مسعود مشایخی_ مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران و رئیس کارگروه فنی، نظارت و ارزیابی کارگروه طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات کم برخوردار در این جلسه، گفت: بسیاری از ساکنین محلات کم برخوردار ممکن است از اینکه می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرند اطلاع نداشته باشند بر همین اساس در این کارگروه تصمیم گرفته شد تا از طریق فراخوان این افراد شناسایی و بیمه شوند تا در نهایت از طریق نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده سلامت محور و براساس اولویت پیشگیری بر درمان است، افزود: سلامت ۲ هزارو ۲۰ محله کم برخوردار به صورت مستمر رصد خواهد شد.

به گفته مشایخی، منابع پوشش بیمه ای این افراد از صندوق بیمه سلامت همگانی تامین خواهد شد و در صورت تامین منابع بیمه تکمیلی نیز از طریق شرکت آتیه سازان با بسته خدمتی تعریف شده در نظر گرفته خواهد شد.

در ادامه این مراسم علی آقا محمدی_ جانشین وزیر کشور در اولین جلسه کارگروه فنی، نظارت و ارزیابی توانمندسازی ساکنین محلات کم برخوردار، گفت: طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار و پوشش بیمه سلامت برای اجرای عدالت و رفع یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌ها یعنی خدمات سلامت اجرایی شده است.

وی افزود: همکاری جدید ستاد توانمندسازی و تحول محلات، مشارکت و همکاری بین بخشی را می‌تواند سرعت داده و محقق کند و همه این موارد با انتخاب روش‌های اجرا که توسط سازمان بیمه سلامت تدارک دیده شده و توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت پشتیبانی قرار می‌گیرد، اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این چهارچوب، ۲ هزار و ۲۰ محله تحت پوشش قرار می‌گیرند که ۴۴۰ محله مربوط به ستاد اجرایی، ۳۱۸ محله مربوط به کمیته امداد، ۲۱۵ محله مربوط به هلال احمر و حدود ۹۰۰ محله مربوط به سازمان بهزیستی کشور است. بنابر این سازمان‌های مسئول مشخص است.

رییس طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار گفت: سازمان بیمه سلامت در محله دروازه غار این تجربه را داشته و حدود ۹ هزار نفر را در مدت کوتاهی توانست بیمه کند. محله‌ای که مشخص شد ۷۵ درصد آنها در قلب شهر تهران، تحت پوشش بیمه قرار نداشتند. به رییس جمهوری اعلام کردیم که سازمان بیمه سلامت چنین همت بزرگی انجام داده است.

وی بیان کرد: به تازگی تفاهم‌نامه‌ای درباره اتباع امضا کردیم تا سرشماری و ساماندهی و مرتب کردن وضعیت اتباع به کمک شهرداران انجام شود. اگر اتباع سامان پیدا کنند، مانند اتباع قانونی تابع مقررات خواهند شد و بی نظمی از بین می‌رود.

آقامحمدی ادامه داد: این اقدامات ممکن است نقص‌هایی در ساختارها داشته باشد. به طور مثال در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران متوجه شدیم که برخی مناطق بیمارستان برای نظام ارجاع ندارند. در فرمان مقام معظم رهبری به سران قوا، ایجاد بیمارستان و لوازم مربوطه مورد توجه قرار گرفته است.

بنابر اعلام سازمان بیمه سلامت، جانشین وزیر کشور، گفت: در یکی از محلات تحت پوشش ستاد اجرایی فرمان امام که درمانگاه نداشتیم، عملیات آغاز شده و تا ۲۲ بهمن امسال افتتاح خواهد شد. بنابراین برخی زیر ساخت‌ها که دچار مشکل است در طول طرح برای رفع آنها تلاش می‌کنیم تا بار مضاعفی روی دوش نظام سلامت کشور نباشد. موضوع نسخه الکترونیک و پرونده الکترونیک نیز در حال اجراست و می‌توانیم بعدتر برای برخی بیماری‌ها تدابیر ویژه‌ای بیندیشیم.

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=2476
  • منبع : بیمه سلامت

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.