• امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
امروز 9
0

مدارس و دانشگاه‌ها دو کانون هدف پیشگیری از مصرف موادمخدر و روان‌گردان‌ها

  • کد خبر : 24452
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۴۵
مدارس و دانشگاه‌ها دو کانون هدف پیشگیری از مصرف موادمخدر و روان‌گردان‌ها
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: پیشگیری از اعتیاد به راه حل نیاز دارد، افق پیشگیری باید ایجاد تنفر عمومی نسبت به موادمخدر و روان‌گردان‌ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمدهادی عسکری در افتتاحیه دوره آموزشی فرزندپروری نوجوان که در مرکز بهداشت شهرستان قم برگزار شد گفت: اعتیاد یک مسئله اجتماعی و یک پدیده پیچیده و چند وجهی است که حلقه وصل و تقارن مسائلی همچون جرم، جنایت و تهدید کننده نهاد خانواده است و متأسفانه به دلیل ماهیت پیچیده هیبریدی که دارد یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند بر این معظل خانمانسوز غلبه کند و ضرورت دارد بر اساس آئین کار و میثاق مشترک، در مبارزه همه جانبه با موادمخدر و روان‌گردان‌ها ظرفیت تمام دستگاه‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرد.

گفت: در حوزه مبارزه با موادمخدر و روان‌گردان‌ها به تقویت حضور اجتماعی و انسجام بخشیدن به نقش‌آفرینی مردم در میدان و حمایت از هسته‌های مردمی فعال نیاز داریم. با توجه به خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد محیط‌های آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها، انتظار می‌رود مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان دو کانون هدف و عناصر سازمان دهنده پیشگیری از مصرف موادمخدر و روان‌گردان‌ها نقش ویژه‌ای ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: در حوزه پیشگیری باید آرمان و چشم‌انداز داشته باشیم، ایجاد تنفر عمومی نسبت به موادمخدر و روان‌گردان‌ها باید افق و آرمان پیشگیری باشد. پیشگیری شرح مسئله می‌خواهد باید در کنار امید داشتن واقع بین بود و برنامه‌ریزی کرد و پیشگیری در خلاء رخ نمی‌دهد و لازم است به تبیین و ترویج گفتمان پیشگیری پرداخت و رویکرد پیشگیری مدنظر قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ لازم به ذکر است در دوره آموزشی فرزندپروری نوجوان که به مدت ۸ روز در شهرستان قم برگزار می‌شود، بیش از ۷۰ نفر از کارشناسان آموزش و پرورش، دانشگاه‌های استان، بسیج، داوطلبان هلال‌احمر و سازمان‌های مردم نهاد تحت آموزش قرار گرفته و با مدیریت دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قم مجری برگزاری دوره‌های پیشگیری محله محور ستاد مبارزه با موادمخدر خواهند بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=24452
  • منبع : https://www.isna.ir

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.