• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
امروز 0
0

معادل ۶ دوره مدیریت شهری در این دوره واگن وارد تهران می‌شود

  • کد خبر : 22501
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
معادل ۶ دوره مدیریت شهری در این دوره واگن وارد تهران می‌شود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در این دوره مدیریت شهری معادل ۶ دوره گذشته واگن وارد تهران می‌شود، جزییات جدیدی از سفر اخیر شهردار تهران به چین را تشریح کرد.

به گزارش تسریر به نقل از خبرگزاری تسنیم، محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در این دوره مدیریت شهری معادل ۶ دوره گذشته واگن وارد تهران می‌شود، جزییات جدیدی از سفر اخیر شهردار تهران به چین را تشریح کرد.

وی با اعلام اینکه طبق قرارداد، اولین رام قطار بعد از ۲۳ ماه باید به ایران تحویل داده می‌شد اما با مذاکرات و پیگیری‌هایی که انجام دادیم، توافق شد که اولین قطار را ۱۲ ماه بعد به ما تحویل بدهند، افزود: از سهم ۲ هزار واگن تعیین تکلیف شده از سوی دولت، هزار و ۵۰ واگن سهم تهران است که قرارداد ۶۳۰ دستگاه را با ۲۵ درصد افزایش به ۷۹۱ دستگاه رساندیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه برای ۶۳۰ دستگاه، ال سی باز کرده‌ایم و برای ۱۶۱ دستگاه باقی‌مانده، خط اعتباری داریم اما ال‌سی جداگانه باید باز کنیم و انتظار داریم دولت در این زمینه نیز همچون گذشته کمک کند تا بتوانیم همه ۷۹۱ دستگاه واگن را در زمان مقرر تحویل بگیریم، اظهار کرد: علاوه بر واگن‌هایی که از چین تحویل می‌گیریم، پیگیر واگن ملی هم هستیم و قرار است ۱۱۳ دستگاه واگن ملی تولید کنیم.

هرمزی با بیان اینکه واگن ملی را به مرحله نهایی رسانده‌ و تست‌های آخر آن را نیز انجام داده‌ایم و یک شرکت اروپایی که در تست واگن در دنیا شهرت دارد، تست نهایی را انجام داده و تأییدیه لازم را صادر نموده است، تصریح کرد: با احتساب ۱۱۳ دستگاه واگن ملی و ۷۹۱ دستگاه واگن که با چین قرارداد بسته‌ایم، مجموعاً ۹۰۴ دستگاه واگن را تعیین تکلیف کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برای ۲۵۹ دستگاه واگن باقی‌مانده از سهم هزار و ۵۰ دستگاه واگن نیز با دو شرکت چینی تفاهم‌نامه امضا کردیم و امیدواریم دولت برای انعقاد قرارداد این ۲۵۹ واگن نیز حمایت کند، اظهار کرد: اگر این قرارداد هم نهایی شود، مجموع واگن‌ها به هزار و ۱۶۳ دستگاه خواهد رسید و این در حالی است که از ابتدای خدمت‌رسانی مترو در اسفند ۱۳۷۷ تا کنون، هزار و ۱۶۹ دستگاه واگن داشته‌ایم و صرفاً در دوره ششم مدیریت شهری تقریباً معادل این تعداد یعنی هزار و ۱۶۳ دستگاه واگن اضافه می‌کنیم.

هرمزی با بیان اینکه به عبارتی در این مدت کوتاه به اندازه ۲۵ سال گذشته واگن تأمین کرده‌ایم که با ورود این واگن‌ها، میانگین سرفاصله حرکت قطارها در همه خطوط مترو به ۳ دقیقه می‌رسد و معطلی طولانی مسافران در ایستگاه‌های مترو پایان می‌یابد‌، تصریح کرد: یکی دیگر از دست‌آوردهای سفر چین، انعقاد قرارداد برای توسعه کارخانه واگن‌سازی تهران است.

معاون شهردار تهران با اعلام اینکه در حال حاضر، یک زمین ۵ هکتاری در این کارخانه داریم که با طرف چینی توافق کردیم که آنها تجهیزات لازم را بیاورند تا بخشی از ۶۳۰ دستگاه واگن‌ موضوع قرارداد با چین را در تهران بسازیم و به عبارتی، واگن‌های پیشرفته شرق آسیا را در جنوب تهران تولید کنیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، قراردادی نیز برای انتقال آخرین تکنولوژی بوژی قطار مترو امضا کردیم که مقرر شد این فناوری را با هزینه پایین در اختیار ما قرار دهند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=22501
  • نویسنده : دکتر محمد مقدم فر
  • منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.