• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

ماکادمیا درمان هر دردی است

  • کد خبر : 2178
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
ماکادمیا درمان هر دردی است
یک کارشناس ارشد گیاه‌شناسی، گفت: ازجمله مهم‌ترین مزایایی که به ماکادمیا نسبت داده می‌شوند، باید به بهبود هضم غذا، سلامت سیستم قلب و عروق، مدیریت وزن، کنترل قند خون و سلامت مو اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، نیما زیوداری، اظهار کرد: ماکادمیا سرشار از کالری، چربی، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید است.

وی ادامه داد: همچنین این دانه غنی از چربی تک اشباع نشده است، یعنی نوعی چربی که می‌تواند در کاهش سطح کلسترول تام و LDL مؤثر باشد، که همین رویکرد در ادامه سلامت قلب را تضمین خواهد کرد.

زیوداری عنوان کرد: از طرفی دیگر این مغزها کربوهیدارت و قند کم و محتوای فیبری متوسطی دارند، بنابراین از آن جایی که افزایش سطح قند خون چندان محتمل نیست، می‌تواند برای افراد دیابتی نیز مناسب باشد.

این کارشناس ارشد گیاه شناسی، ادامه داد: مانند شمار زیادی از مغزهای آجیلی، ماکادمیا نیز منبع بسیار خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود که رادیکال های آزاد را خنثی می‌کنند، در واقع مولکول های ناپایدار با قابلیت آسیب سلولی و افزایش خطر ابتلا به بیماریی‌هایی مانند دیابت، آلزایمر و امراض قلبی- عروقی هستند.

وی افزود: علاوه‌براین ماکادمیا دارای بالاترین سطح فلانوئید یا زردینه میان همه مغزهای درختی است که با تأثیر آنتی‌اُکسیدانی می‌توانند به مبارزه با التهاب پرداخته و به کاهش کلسترول کمک کنند.

زیوداری عنوان کرد: توکوترینول‌های موجود در ساختار ماکادمیا که یکی‌از اشکال ویتامین ای با خواص آنتی اکسیدانی به شمار می‌روند، نه تنها در کاهش سطح کلسترول نقش دارند بلکه قادر به محافظت از بدن در برابر سرطان و بیماری‌های مغزی نیز خواهند بود.

این کارشناس ارشد گیاه شناسی با اشاره به این‌که یکی‌از بارزترین ویژگی‌های گیاه خارق‌العاده ماکادمیا، کمک به کاهش خطر ابتلا به امراض قلبی و عروقی است، تصریح کرد: مطالعات مختلف نشان می‌دهند که مصرف روزانه ۸ الی ۴۲ گرم از این دانه‌ها می‌تواند سطح کلسترول تام و LDL را تا ۱۰ درصد کاهش دهد و این موضوع نیز مستقیماً بر وضعیت قلب تأثیرگذار است.

وی با اشاره به این‌که سندرم متابولیک مجموعه‌ای از ریسک فاکتورها مانند قند خون و کلسترول بالاست که می‌تواند خطر سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و دیابت نوع دو را افزایش دهد، افزود: تحقیقات نشان می‌دهند که ماکادمیا در کاهش وزن، محافظت از بدن مقابل سندرم متابولیک و همچنین دیابت نوع دو تأثیرگذار است، حتی رژیم‌های غذایی غنی از مغزهای درختی به ویژه ماکادمیا باعث کاهش سطح قند خون ناشتا می‌شوند.

 

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=2178
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.