• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
0

راهکار اصلی پیشگیری از بروز زوال عقل چیست؟

  • کد خبر : 21234
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
راهکار اصلی پیشگیری از بروز زوال عقل چیست؟
نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که معاشرت‌کردن، شرکت‌کردن در کلاس‌ها و ورزش‌کردن خطر بروز زوال عقل را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش تسریر، گروهی از محققان به منظور بررسی روش‌های پیشگیری از بروز زوال عقل، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، سبک زندگی ۱۱۸۴ نفر که در سال ۱۹۴۶ در بریتانیا متولد شده بودند را ارزیابی کردند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه در سن هشت سالگی و ۶۹ سالگی تست‌های شناختی را انجام دادند.

همه افراد شرکت‌کننده در این مطالعه یک نمره ذخیره شناختی دریافت کردند که متشکل از سطح تحصیلات آن‌ها در ۲۶ سالگی، مشارکت در فعالیت‌های تفریحی در ۴۳ سالگی و شغل تا سن ۵۳ سالگی بود. توانایی خواندن در سن ۵۳ سالگی به عنوان معیار اضافی برای یادگیری کلی مورد آزمایش قرار گرفت. آزمون شناختی که افراد در سن ۶۹ سالگی انجام دادند حداکثر نمره کل ۱۰۰ بود و میانگین نمره برای این گروه ۹۲ بود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که توانایی شناختی بالاتر در دوران کودکی، امتیاز ذخیره شناختی بالاتر و توانایی خواندن پیشرفته داشتند در آزمون شناختی در سن ۶۹ سالگی بهتر عمل کردند. افراد دارای سطح تحصیلات عالی نیز بهتر از همتایان خود که تحصیلات دانشگاهی نداشتند عمل کردند. همچنین افرادی که در شش فعالیت اوقات فراغت یا بیشتر، مانند کلاس‌های آموزش بزرگسالان، باشگاه‌ها، کار داوطلبانه، فعالیت‌های اجتماعی و باغبانی شرکت داشتند، نسبت به افرادی که در کمتر از چهار فعالیت اوقات فراغت شرکت داشتند، امتیاز بیشتری کسب کردند.

به گفته محققان معاشرت، شرکت در کلاس‌ها و ورزش ممکن است قدرت شناختی مغز را تقویت کند و خطر بروز مشکلات حافظه و تفکر در آینده را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=21234

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.