• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

همکار بودن زن و شوهر در زندگی مشکل آفرین است؟

  • کد خبر : 21228
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
همکار بودن زن و شوهر در زندگی مشکل آفرین است؟
یک روانشناس با بیان اینکه زوجینی که در یک محیط با یکدیگر همکار هستند نباید انتظاراتی که از نقش یکدیگر در محیط کار دارند را به خانه و زندگی مشترک منتقل کنند، گفت: همواره توصیه می‌شود حتما زوجینی که با یکدیگر در یک محیط همکار هستند درباره نقش خود در محیط خانه به یک توافق برسند تا مسائل کاری با مسائل زندگی مشترک ادغام نشود.

به گزارش تسریر، دکتر مژگان ناقل با بیان اینکه همکار بودن زن و شوهر می‌تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد، اظهار کرد: از جمله مزایای آن این است که زوجین وقت بیشتری را با یکدیگر می‌گذرانند و این امر می‌تواند منجر به برقراری ارتباط عمیق‌تر آن‌ها با یکدیگر شود. در عین حال نباید نباید فراموش کرد که این گذراندن وقت زیاد با همسر نباید منجر به از دست دادن هویت زوجین شود.

به گفته این روانشناس بعضا وقتی زوجین زمان زیادی را با یکدیگر سپری می‌کنند، از اختصاص زمانی برای انجام فعالیت‌های انفرادی خاص خود غافل می‌شوند و این امر می‌تواند به از دست دادن هویت و استقلال فرد منجر شود، بنابراین زوجین باید زمانی را در هفته برای انجام فعالیت‌های خاص خود اختصاص دهند.

وی در ادامه به بیان مشکلاتی که ممکن است برای زوجین همکار پیش آید پرداخت و ادامه داد: بعضا برای زوجینی که با هم در یک محیط کار می‌کنند، ممکن نیست بحث‌هایی که مرتبط با کار است را به محیط خانه منتقل نکنند. در این موارد زوجین در منزل نیز درباره کار و مباحث شغلی با یکدیگر صحبت می‌کنند و تمرکز آن‌ها بر مسائل کاری بیشتر از تمرکزشان بر مسائل زندگی مشترک است و این امر می‌تواند زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار دهد.

ناقل در ادامه سخان خود به اهمیت تفکیک نقش‌هایی که زوجین در محل کار و خانه می‌پذیرند نیز اشاره کرد و افزود: گاهی زوجین این نقش‌ها را با هم ادغام می‌کنند، برای مثال اگر یکی از زوجین در محل کار رئیس است، به اشتباه همان نقش را در منزل نیز ایفا می‌کند و اینگونه میان نقش زوجین در خانه و محل کار تضاد ایجاد می‌شود.

به گفته این روانشناس، بعضا دیده می‌شود زوجین همکار اختلافات پیش آمده در محل کار را به خانه منتقل کرده و بین این دو محیط تمایزی قائل نیستند.

وی معتقد است که تضاد و اختلاف نظر در محیط کاری مربوط به همان محیط است و زوجین نباید از اختلافات پیش آمده در محیط کار سوء استفاده کرده و نقص طرف مقابل در محیط کار را ابزاری برای تحقیر یا سوء استفاده هیجانی از او قرار دهند.

ناقل در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه اولویت زوجین در محیط کار باید صحبت درباره مسائل کاری و اولویت آن‌ها در منزل باید صحبت درباره مسائل زندگی مشترک و خانواده باشد، توصیه کرد: پردازش نقش زوجین در محیط کار و منزل بسیار مهم است. زوجین باید بین نقش خود در محیط کار و خانه تمایز قائل شوند و تضادهایی که با همسر خود در محیط کار به عنوان یک همکار دارند را از زندگی مشترک تفکیک کنند. همچنین از اختصاص زمانی خاص برای خود و در جهت حفظ استقلال و هویت غافل نشوند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=21228
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.