• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

 مزایای خوابیدن با بالش بین زانوها

  • کد خبر : 21133
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
 مزایای خوابیدن با بالش بین زانوها
خواب یکی از مهمترین بخش‌های زندگی ماست که بر سلامت جسم و روح ما موثر است. بسیاری از دردهای گردن، کمر و زانو به پوزیشن خوابیدن افراد بستگی دارد. خوابیدن به پهلو پرطرفدارترین و رایج ترین پوزیشن خواب است .

به گزارش تسریر به نقل از برنا؛ خواب یکی از مهمترین بخش‌های زندگی ماست که بر سلامت جسم و روح ما موثر است. بسیاری از دردهای گردن، کمر و زانو به پوزیشن خوابیدن افراد بستگی دارد. خوابیدن به پهلو پرطرفدارترین و رایج ترین پوزیشن خواب است. با این حال ممکن است این وضعیت سبب وارد شدن فشار به مفصل ران، زانو و پشت به خصوص در افراد باردار و مبتلا به رماتیسم مفصلی شود.

اگر معمولا با درد کمر بیدار میشوید، زمان آن رسیده که به فکر تغییر شیوه خوابیدن خود باشید. وضعیت خواب بسیار مناسب برای تسکین درد کمر، خوابیدن به پهلو و قرار دادن بالش بین پاهاست. قرار دادن بالش بین پاها موقعیت طبیعی لگن را حفظ کرده، و از چرخیدن ستون فقرات در طول شب جلوگیری میکند.

این روش، با حفظ تراز بدن، فشار عضلات پشت را کم کرده و سبب کاهش درد ناشی از فتق دیسک کمر و یا سیاتیک میشود. در این مقاله درباره مزایای خوابیدن با بالش بین پاها و بهترین روش برای داشتن خواب راحت صحبت میکنیم.

 مزایای خوابیدن با بالش بین زانوها
قرار گرفتن بالش بین زانوها کمک میکند تا زانوها در طول شب روی هم قرار گیرند. بدون بالش، مفصل ران و پشت می‌چرخند و تراز بدن حفظ نمیشود. قرار دادن بالش بین پاها برای تنظیم وضعیت بدن هنگام خواب دارای فوایدی است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:

کاهش درد پشت و مفصل لگن
حدود ۲۳ درصد از مردم جهان از کمردرد مزمن رنج میبرند. تصحیح وضعیت خواب یکی از راه‌های ساده برای کاهش کمردرد ناشی از وضعیت بدنی نامطلوب است.

قرار دادن بالش بین زانوها و ران‌ها به حفظ تراز طبیعی مفصل هیپ و لگن در طول خواب کمک میکند. به این ترتیب از التهاب رباط و عضلات و احساس ناراحتی جلوگیری میکند.
کاهش درد سیاتیک
اصطلاح سیاتیک در واقع نوعی آسیب عصبی سیاتیک است که معمولا منجر به درد باسن و قسمت تحتانی ساق پا میشود. پوزیشن‌هایی از خواب که منجر به چرخش کمر و ران شود، فشار زیادی را به اعصاب سیاتیک وارد کرده و باعث بدتر شدن درد سیاتیک میشود. قرار دادن یک بالش بین زانوها باعث هم تراز شدن ستون فقرات و کاهش فشردگی اعصاب میشود.

کاهش دردهای فتق دیسک کمر
اگر با فتق دیسک کمر مواجه هستید، هرگونه چرخش اضافی ستون فقرات منجر درد ناشی از وارد شدن فشار بر اعصاب ستون فقرات خواهد شد. انتخاب وضعیت مناسب خواب که سبب حداقل چرخش ستون فقرات شود، مانند خوابیدن با بالش بین پاها، به تسکین درد کمک میکند.

بهبود پاسچر
مطالعات نشان میدهد که خوابیدن در وضعیت غیر متقارن سبب تغییرات منفی ستون فقرات خواهد شد. قرار دادن بالش بین پاها به حفظ سلامت ستون فقرات کمک میکند.

آیا خوابیدن با بالش بین پاها برای شما مضر است؟
به طور کلی خوابیدن با بالش بین پاها بی خطر است اما اگر متوجه آسیبی شده‌اید، وضعیت خواب خود را تغییر دهید. اگر در ناحیه پشت و مفصل ران در هر دو طرف احساس درد میکنید، خوابیدن به یک طرف برای شما سخت خواهد بود و بهتر است وضعیت دیگر خواب را انتخاب کنید. مانند خوابیدن به پشت با بالش زیر پاها.

نحوه درست خوابیدن با بالش بین پاها
در اینجا نحوه تنظیم مناسب بالش بین زانوها آورده شده است:

به پهلو دراز کشیده و اندکی زانوها را خم کنید
یک بالش سفت بین زانوها قرار دهید تا قسمت بالایی پا به اندازه کافی بالاتر قرار گیرد تا موقعیت ران خنثی مانده و تراز طبیعی حفظ شود.
اگر از یک بالش باریک استفاده میکنید و یا اگر میخواهید پای شما کمی به جلو متمایل باشد، میتوانید از دو بالش استفاده کنید.
اگر بین کمر و تشکتان فاصله وجود دارد، یک بالش کوچک دیگر در آن فاصله ایجاد شده قرار دهید تا  کمر خم نشود.
چه از یک بالش استفاده کنید و چه از دو بالش، نباید همیشه فقط به یک سمت بخوابید. خوابیدم مداوم به یک پهلو سبب عدم تعادل عضلات و منجر به بروز مشکلاتی مانند اسکولیوز میشود

قرار دادن بالش بین زانوها به خنثی نگه داشتن و حفظ موقعیت لگن و ستون فقرات در طول خواب کمک میکند. میتوانید از این روش برای کاهش درد پشت و مفصل هیپ استفاده کنید. اگر احساس درد در پشت و یا دو طرف بدن احساس میکنید، خوابیدن به پشت با یک بالش زیر زانو برای شما مفید است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=21133

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.